innemys hela dagen... ✨

Onsdag och världens ruskväder! Burr... Vaknade av att regnet smattrade mot rutan och vinden susade i träden utanför. Men jag var pigg, för gissa när lilleman vaknade idag? Klockan 08:30 - snacka om sovmorgon! Minns inte sist han sov så länge? Han somnade vid 20-tiden, sov i sin säng till 06:30 och somnade om bredvid mig i våran säng efter lite morgonvälling. Lovely! 👌

Morgonen här hemma var lugn och skön. Kaffe och frukost framför teven. Edwin var verkligen fascinerad av hur det blåser och regnade, han tittade ut genom fönstret och bara gapade. Häftigt att träden rörde på sig! 🙊

Hela förmiddagen spenderade vi i myskläder. Låg på golvet och lekte. En massa mys blev det också... Är inte bortskämd med en unge som gillar att sitta still och gosa, men idag var han väldigt mammig och hade behov av närhet. Så fort jag var utom synhåll för honom så kom han krypandes och ropade "mamma mamma?" Gissa om jag njöt? Älskade lilla trollunge! 

Medan lilleman tog en tupplur passade jag på att dona med fotoalbumen. Phew! Foton som låg huller om buller från i julas... Men nu sitter allihopa i ordning i ett nytt album, från julen 2013 till Augusti i år. Härligt. Blir en till framkallning efter Edwins 1-årsdag. Funderar på att göra en fotobok på hans första år också! 👍

Edwin sov mellan 12:00-13:45 ungefär. Sedan fortsatte vi våran lek och mysdag. Har inte gjort någon nytta alls idag, bara varit med lilleman. Så himla skönt... Eller ja, jag vek tvätt och hängde en ny. Men Edwin lekte under tvättställningen medans, så det blev ju en rolig lek det med! 🙊

Klockan gick fort, trots att vi bara varit hemma. Vips var det dags att börja med maten! Vi har så mycket köttfärs i frysen nu, så det blev köttfärsås idag. Med havrepasta till. Gott! 

Edwin blev som vanligt glad när pappsen kom hem. Så jag tog tag i disken och gick med sopsorteringen medan dom lekte och busade. 

När det sedan var läggdags höll inte lilleman med... Han ville vara vaken! Mamma/mormor kom förbi en sväng innan hon skulle jobba, så han ville såklart mysa med henne en stund. Vid 20:30-tiden somnade han. Lillhjärtat! 💙

Ett träningspass för mamman. Idag var jag så himla nära att klara mitt mål. Endast 20 sekunder från att köra milen på 20 minuter. Heja! Skönt att veta att man är där och nosar. Och roligt att se alla framsteg... Snart är det en månad sedan jag började träna på crosstrainern. (Fast en av veckorna hade jag ju ett uppehåll). I början klarade jag att köra 8 km på 20 minuter. Nu är det snart en mil. Vågen visar 3 kilo minus, tycker det känns segt. Men ja, jag är ju en sådan som tror att man kan tappa 5 kilo på 2 minuter. Så jag får väl vara nöjd och tänka långsiktigt, det tar tid. Det bästa av allt är hur jag mår. Förut var jag trött och less hela tiden. Axlar, rygg och huvud värkte var och varannan dag. Jag kunde nästan inte röra mig direkt på morgonen när jag vaknade. Var så himla stel och svag i kroppen! Nu känns det annorlunda... Tror jag har haft huvudvärk 2 gånger denna månad. Axlarna känns mjukare och hela kroppen hänger med på ett annat sätt. Dessutom så känner jag mig gladare! Så, ska jag fortsätta träna? Absolut. Även fast det känns jobbigt ibland. Men vad är 20-30 minuters "jobbighet" när man mår bra resten av dygnets timmar? 💪

Resten av kvällen har varit lugn. Dusch, kvällsfika och tv. Men nu blir det hopp i säng. Det är en dag imorgon också! ✨





Trackback
RSS 2.0