i rasande fart... 💹

Fredag... Dagen kunde inte ha börjat bĂ€ttre! BĂ„da barnen sov i sina sĂ€ngar enda till 06-tiden. Okej, att Elias sov hela natten i sitt rum Ă€r ingen sensation. Minns inte senast han kom in till oss pĂ„ natten! Lillebror dĂ€remot vill komma till oss 9/10 nĂ€tter. Men just inatt sov hela familjen djupt, otroligt skönt. 

Morgonmys i sĂ€ngen med gosiga barn. Man blir sĂ„ varm i hjĂ€rtat nĂ€r man ser hur glada dom blir av att se varandra pĂ„ morgonen. Äkta syskonkĂ€rlek! 

Efter att Elias och Mattias Ă„kt pĂ„ jobb/dagis sĂ„ somnade Edwin om bredvid mig. Helt underbart, tyckte den trötta mamma. Enda till klockan 07:50 fick jag sova - tjoho, lĂ€ngsta pĂ„ lĂ€nge! 🙊

Sedan försvann vĂ„ran morgon i lek och bus. SjĂ€lvklart lite kaffe och frukost först. Annars blir jag inte mĂ€nniska. Ingen trevlig sĂ„dan iallafall... 😅

LillhjĂ€rtat var pĂ„ bra humör och ville mest leka sjĂ€lv. Eller ja, hitta pĂ„ bus. NĂ€r jag kom in i hans rum efter ett toalettbesök hade han klĂ€ttrat upp i bokhyllan! Han stod med fötterna pĂ„ nedersta hyllplanet, och höll i sig i det ovanför. Ögonen bara glittrade av bus nĂ€r han fick syn pĂ„ mig. Toker! 🙈

Klockan bara sprang ivĂ€g, och vips var det dags att göra sig redo. Åkte till NorrvĂ€gen och lĂ€mnade Edwin. Han skulle fĂ„ mysa med bĂ€sta mormorn medan jag jobbade. Glad kille! 😃

Innan jag började hann jag möta upp nĂ„gra som hade köpt grejer av mig pĂ„ Facebook. Skönt att bli av med lite... Sedan var det dags att hoppa i jobbklĂ€derna och köta ett pass! đŸ’Ș

Det var mycket folk, mat och disk nĂ€r jag började. Men efter en timme lugnade det ner sig. Visst, det var hyffsat med folk Ă€ndĂ„. Men inga matbestĂ€llningar, och dĂ„ gĂ„r det bra. 

NĂ€r klockan blev 18:00 var det dags att stĂ€da och stĂ€nga. En halvtimme senare var vi klara. Hem hem hem! 

Fast först blev det ett stopp pĂ„ NorrvĂ€gen. Edwin var kvar dĂ€r. Men Elias och Mattias hade varit dĂ€r och Ă€tit middag dom ocksĂ„. Lite lek hann dom med, men storebrorsan hade tydligen haft brĂ„ttom hem. Gick och satte pĂ„ sig skorna och ville Ă„ka. Han och pappsen hade ju köpt godis och skulle ha Fredagsmys! SĂ„ dom lĂ€mnade Edwin pĂ„ NorrvĂ€gen och hade stor-kille-kvĂ€lls-mys hĂ€r hemma. Lyxigt för en storebror! 💙

Vid 19:30-tiden kom Ă€ven jag och Edwin hem. Men till min stora besvikelse sĂ„ hade Elias precis somnat. Jag som ocksĂ„ ville mysa lite med honom! NĂ„ja, skönt för honom att fĂ„ sova efter en hel vecka pĂ„ dagis. Imorgon fĂ„r han sova ut. Fast bara dĂ€rför vaknar han vĂ€l tidigt, haha... 🙈

Edwin blev vaken en bra stund. Han myste ordentligt med bĂ„de mamma och pappa. Vi lĂ„g inne pĂ„ hans rum och lekte pĂ„ golvet. En hĂ€rlig stund... Men klockan 20:30 tackade Ă€ven han för sig. Godnatt skatterna! ✹

Dusch och Fredagsmys i soffan. TĂ€nda ljus och lite godis. Är det helg sĂ„ Ă€r det! Men snart somnar jag... Är jĂ€kligt trött, sĂ„ jag tror att vi kryper ner i sĂ€ngen och laddar batterierna! Imorgon Ă€r det jag och barnen, ska bli skönt att fĂ„ rĂ„ om dom bĂ„da en hel dag! ❀








Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0