full fart hela dagen... 😅

Lördagen började gosigt... Edwin vaknade vid 06-tiden i sitt rum, hĂ€mtade upp honom och gjorde morgonvĂ€lling. Sedan somnade han om bredvid mig. SĂ„ himla mysigt. Tror klockan var 07:50 nĂ€r jag kĂ€nde hur han kröp nĂ€rmare mig och klappade mig i ansiktet. Godmorgon mamma! 

En lugn och mysig morgon. Kaffe och Sunes jul pĂ„ teven. Vi har inte sĂ„ mĂ„nga andra alternativ just nu... Dom hĂ„ller pĂ„ att bygga om masten hĂ€r, sĂ„ vĂ„ran antenn bara krĂ„nglar och krĂ„nglar. Blir galen pĂ„ "dĂ„lig signalstyrka" och hackande bild. DĂ€rför fĂ„r dom fĂ„ filmer vi har pĂ„ usb-minnet gĂ„ varma...  

Efter att Edwin fĂ„tt gröt i magen gjorde vi oss redo för att Ă„ka till NorrvĂ€gen. LillhjĂ€rtat skulle fĂ„ busa med mormor och morfar medan jag jobbade. LĂ€mnade en lycklig kille dĂ€r. KĂ€nns sĂ„ bra i mammahjĂ€rtat... 💖

Ett kort jobb-pass för mig. Började 11:00 och kom till ett lugnt DackĂ„s. Tyckte vi hade en alldeles lagom dag! NĂ„gra ruscher, annars flöt det pĂ„ i ett hyffsat tempo. Klockan gick fort och lĂ€get var under kontroll hela tiden. Skönt! Klockan 16:00 var vi klara och redo att Ă„ka hem... 

Jag Ă„kte direkt till mamma och pappa för att pussas med min lilla prins en stund. Älskade goding. 

Fick lite mat i magen, sedan Ă„kte jag hem och duschade. Ovant att fĂ„ göra sig iordning i lugn och ro, gick vĂ€ldigt snabbt nĂ€r jag bara kunde koncentrera mig pĂ„ enbart det. Dags för party! 

Eller ja, party och party. En mysig tjejfest med bĂ€sta kollegorna. Vi var hembjudna till chiiiiiiifen pĂ„ god mat och efterrĂ€tt. Massor av skratt och roliga samtalsĂ€mnen! SĂ„nt himla hĂ€rligt gĂ€ng. Timmarna flög ivĂ€g alldeles för fort... 

Vips var klockan 00:30 och den trötta morsan hakade pĂ„ första skjutsen hem. Tror jag jĂ€spade sjuttioelva gĂ„nger i bilen! Jag minns knappt nĂ€r jag drack tre glas vin pĂ„ en kvĂ€ll, sĂ„ det Ă€r vĂ€l inte sĂ„ konstigt att jag kĂ€nde mig helt slut?! 😂

VĂ€l hemma kĂ€ndes det tomt och konstigt. Ingen hemma! Bara jag och den sköna sĂ€ngen. Lite skönt mĂ„ste jag erkĂ€nna... HĂ€r ska sovas ut ordentligt imorgon! 👌

Ligger nerbĂ€ddad nu och funderar pĂ„ att lĂ€sa lite innan jag slocknar. Fick ett sĂ„dant enormt lĂ€ssug igĂ„r, sĂ„ jag började pĂ„ en bok. FĂ„r se hur mĂ„nga sidor jag orkar, haha... 

Imorgon blir det som sagt en hejdundrandes sovmorgon. Hoppas jag. Sedan ska jag hĂ€mta Elias och Ă„ka pĂ„ gympa med honom. Ska bli kul att fĂ„ trĂ€ffa honom, för han kommer inte till oss för ens pĂ„ Onsdag den hĂ€r veckan. Man blir ju skapligt Elias-sjuk efter en vecka! Och Edwin-sjuk kommer jag nog vara sĂ„ fort jag vaknar imorgon ocksĂ„. Älskade underbara grabbar! 💙








Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0