första promenaden... 👣

Fredag! Här hemma gjorde vi morgon i ett snabbt ryck när vi upptäckte att pappsen hade försovit sig. Ooops! Han skyndade sig iväg, medan jag och lilleman gosade vidare en stund i sängen... 

Upp, koka kaffe och mysa framför teven en stund. Idag har både Sunes jul och Mysteriet på Greveholm rullat hela dagen, mysigt värre! 👌

Förmiddagen ägnade vi åt att leka och tvätta. En perfekt inne-mysar-dag... Fick till och med tända lite ljus här hemma för att det var så grått och mörkt ute. Då myser jag extra mycket! ✨

Vid 11-tiden var det dags för tuppluren. Ja, nu sover Edwin bara en gång per dag (oftast) och det blir lagom om han somnar innan lunchtid. Idag slog han på stort och sov enda till 13-tiden, tänk om han kunde göra det varje dag? 🙊

Medan Edwin sov passade jag på att slå in lite presenter till hans födelsedag. Nu saknas bara någon leksak som Elias ska få välja ut och ge honom. Ja, mamman har ju bara köpt tråkiga saker så som kläder och fina förvaringslådor till rummet... 🙊

När lillhjärtat vaknade fick han lunch. Sedan fick vi besök. I massor! Först kom min farmor och farfar för att dricka kaffe och busa med lilleman. Glad kille! I samma veva kom även min mormor och kusin Tom. Ännu mer uppmärksamhet, Edwin var i himmelriket. Till sist kom även bästaste mormor och morfar hit en sväng, en fulländad eftermiddag enligt lillgubben! 😃

Jag njöt också av allt besök. Klockan tickade på i raketfart och vid 16-tiden blev vi ensamma igen. Edwin fick då titta lite på barnkanalen medan jag gjorde middag... 

När Mattias kom hem åt vi - tacofredag! Mmmm... Även lilleman fick middag, sedan blev det bus med pappsen. Jag diskade undan och plockade ihop lite, sedan var vi tvungna att säga hejdå till pappan igen. Imorgon börjar hans heliga vecka - älgjakten. Så han skulle åka till Bobygda och sova där hela helgen. Puss och hejdå! 

Lilleman var trött redan vid 17:30-tiden. Men vi hade det bra ändå. Lekte med bilar och övade på att gå. Och plötsligt så släppte det! Edwin gick genom vardagsrummet flera gånger! Mammas duktiga kille. Med världens balans. Så himla stolt och lycklig, älskade unge... Han blev själv väldigt stolt också, men nog är det liiiiite läskigt än. Han vill gärna hålla i mitt lillfinger. Men ändå, så himla duktig! 👏

Strax efter 18-tiden fick vi ännu ett spontanbesök. Älskart. Det var min moster som kom förbi och var Edwin-sjuk. Han blev som vanligt överlycklig för lite besök. Kastade sig i hennes famn, skrattade och gosade om vartannat. 

Hon stannade och busade enda till läggdags. Hade en trött kille som somnade direkt efter en flaska välling vid 19-tiden. Godnatt min skatt! ✨

Nu är det mama-time i soffan. Tända ljus, chips, myskläder och Brynäs på teven. Ska bara ligga här och jäsa hela kvällen... 👌

Imorgon vankas det jobb mellan 11-16 och sedan tjejfest hemma hos chefen! Så lilleman har turen att få mysa med mormor och morfar i ett dygn. Det blir nog en bra helg för oss alla! 👍









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0