en trött men bra dag... 👍

Söndagen inleddes med trötta ögon här hemma. Jag kom i säng sent igårkväll, fick nämligen ett ryck och rensade ur min garderob vid 23-tiden. Skönt att få det gjort, dessvärre blev det inte som jag hade tänkt mig sen... Edwin vaknade precis när jag höll på att somna. Pigg som en lärka! Sedan höll han igång enda till 02-tiden. Snark! 

Blev förvånad sen när han vaknade vid 05-tiden igen och ville ha välling. Fast ganska snart kom jag ju på att vintertiden kommit igång. En timmes "extra sömn" fick man. Turligt nog så somnade Edwin om och sov till 07:30 ungefär. 

Kaffe kaffe kaffe... Sedan blev jag väl någorlunda människa. Det var längesedan lilleman krånglade på natten nu, så det här var jag inte van vid. Men efter lite frukost blev det som sagt bättre. 

Förmiddagen rullade på här hemma. Edwin var trött och ganska gnällig. Försökte förklara att det blir så när man inte sover på nätterna, haha! 🙊

Men jag försökte hålla honom vaken till 11:30, så att han inte skulle bli allt för påverkad av vintertiden. Han sussade sött till 13:00, och jag gjorde absolut ingenting under tiden. Soffhäng! 👌

När lilleman vaknade åkte vi på kalas. Vi skulle fira min moster och kusin Tom! Mycket folk och gott fika... Vi hade även turen att få rå om Elias lillasyster Ida en stund. Hon fick vara på kalaset med oss medan Elias var på gympa med sin mamma. Det gick superbra! Hon var lite blyg i början och ville gärna sitta med mig. Men efter lite fika så tinade hon upp! Då busade hon med allt och alla. Tom blev en liten favorit, dom härjade på inne i soffan. Hihi. Även Edwin försökte haka på och leka. Det syns att dom känner igen varandra väl nu, Ida och Edwin. Båda blev glad över att få träffas! Dessutom så lekte dom faktiskt riktigt bra tillsammans. Så kul att se! 💖

När kalaset led mot sitt slut kom även Elias dit. Gympakillen som hade fått en knatteskutt-boll med sig! Nöjd, hihi. Han fick i sig lite gofika han också, innan vi åkte vidare mot nästa station. Middag hos mina föräldrar! 😃

Barnen lekte och myste med morbror Mattias och Frida i väntan på maten. Själv åkte jag i väg en sväng... Till min chef Mathias i Hög! Hade nämligen köpt en sittvagn av honom. En facebook-annons som vi lite snitsigt gjorde upp innan budtiden var slut. Ooops, hihi. Fick köpa den för ynka 300 kronor, sedan fick jag se till att bjuda högst sen. Lite fult gjort kanske, men han ville hellre sälja den till mig så gäääärna det! Nu har vi tre vagnar till Edwin. En hemma, en i bilen och en hos mina föräldrar. Perfekt! 👍

Maten var supergod. Brända kotletter fast kyckling, mums! Elias åt rätt bra faktiskt, sedan hade han fullt upp med en byggsats efter min lillebror. Edwin var trött, men kämpa på bra ändå. Efter lite kaffe och bullar åkte vi hemåt... 

Väl hemma blev det en dusch för storebror. Som alla stora gympakillar måste göra. Sedan smörjde vi in och klippte naglar, en riktig myskille i pyjamas! 😍

Vi hann leka lite hela familjen innan lillebror kastade in handduken. En tröttis som däckade efter en flaska välling vid 19-tiden. Är glad att det blev som vanligt med tupplur och nattning trots att klockan ställts tillbaka. Hoppas det håller i sig! 👍

Elias läste lite med pappsen innan han också slocknade. Tror klockan var runt 19:45 när han somnade, en bra tid för honom! Godnatt våra fina skatter... ✨

Nu är det vuxenmys i soffan. Har tagit en dusch och tänt massa ljus. Vi ska se en ny deckarserie snart. Så härligt att ha hela familjen hemma igen... Söndagsmys! 👌










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0