en snabb tisdag... 🍃

Tisdag och morgon strax innan 08-tiden. Edwin vaknade först vid 06-tiden och hade då sovit 11 timmar i sin säng, så jag trodde inte att han skulle somna om bredvid mig... Men det gjorde han! Så himla mysigt! 👌

Morgonen flöt på lugnt. Kaffe och frukost, sedan lite tv-mys. En hel del lek också såklart. Även om Edwin är rätt duktig på att roa sig själv så är det inget som slår när någon ligger på golvet och leker med honom. Då är det som bäst tycker lilleman! 🙊

Vid 11-tiden lämnade vi hemmet. Mot lillens mormor! Vad är bättre än lite mormor-mys när mamman ska jobba? 💖

Jag stannade ett litet tag och hann få i mig en grötlunch innan jag åkte mot stan. Det var ett tag sedan jag jobbade nu, så jag tyckte att det skulle bli riktigt roligt! 👍

En bra arbetsdag med Mia... Inte för lugnt och inte för stressigt. Lagomt. Vi hann det vi skulle, men även att dricka kaffe och prata skitsnack i lugn och ro. Vad härligt det känns att få "komma iväg" och jobba såhär ibland, det är guld värt att kunna varva det med mammaledigheten! Det är underbart att vara hemma med Edwin, men det är också skönt att få åka och jobba och bara umgås med vuxna människor. En bra kombo! 👍

Efter jobbet åkte jag direkt hem. Mattias hade hämtat Edwin hos mina föräldrar när han slutade. Jag hade tur och hann mysa en stund med lilleman jag med innan han somnade. Gosplutt! 

Medan Mattias nattade Edwin körde jag ett träningspass. En mil på 20 minuter och 30 sekunder. Näääästan mitt mål. Men jag är nöjd ändå, blev alldeles svettig och slut. Hungrig som en varg var jag också... 

Det blev en sen middag, men åh vad gott det var. Mattias hade gjort en älgstek som bara var mmmmm.... Mätt och belåten! 👌

Nu ligger jag nyduschad i soffan. Vi kikar på Brynäsmatchen på tv, tyvärr verkar det inte gå allt för bra. Sedan ska jag nog lägga mig och läsa, försöka somna tidigt. Det har blivit sena kvällar nu ett tag... Nu är jag iallafall ledig i tre dagar, har bara en massa hemmamys med Edwin inplanerat! 💖







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0