en riktig bortadag... 😊

Torsdag! Jag var lagomt trött nĂ€r Edwin vaknade vid 08-tiden, hade nĂ€mligen extremt svĂ„rt att somna inatt. Det brukar jag nĂ€stan aldrig ha... Men det var bara att kliva upp. Det Ă€r ju egentligen rena rama lyxen att fĂ„ sova till 8 pĂ„ morgonen. Lite kaffe gjorde mig piggare! ☕

Efter en stund kom Ă€ven Elias upp. Men han skulle tydligen bara gĂ„ pĂ„ toaletten, sedan ville han försöka somna om. Goplupp... Men det gick inte sĂ„ bra. Edwin fick syn pĂ„ storebrorsan och skulle till varje pris in pĂ„ hans rum. Lyckan i hans ögon nĂ€r han ser Elias Ă€r helt obeskrivlig. Blir sĂ„ himla varm i hjĂ€rtat! Och kĂ€rleken Ă€r besvarad. Elias Ă€r sĂ„ otroligt snĂ€ll och go med Edwin. Min lilla Evin-pevin. Du Ă€r sĂ„ söt Evin. Kom och lek med storebrorsan. Åh, vad jag Ă€lskar er. Goaste pojkarna! SjĂ€lvklart blir det en del avundsjuka och brĂ„k ocksĂ„, men det hör vĂ€l bara syskonkĂ€rleken till? 🙊

NĂ€r vi alla hade fĂ„tt klĂ€der pĂ„ och frukost i magarna, sĂ„ Ă„kte vi mot stan. Fick sĂ€llskap av min mamma ocksĂ„! 👍

Elias planer var att hitta en present till Edwins 1 Ă„rsdag. Ja herregud vad det leks kalas hĂ€r hemma nu, hihi. Han hittade en present som han tyckte var alldeles perfekt. En telefon. Faaaast dĂ„ mĂ„sta ju Ă€ven storebrorsan fĂ„ en ny?!? Kunde inte stĂ„ emot hans söta argument, haha. Nöjd kille! 👍

Lite mer presentshopping blev det med. BĂ„de min moster och kusin fyller Ă„r nu i Oktober. Hittade finfina saker! Elias ville Ă€ven ha en mössa, vilket han faktiskt behövde. En cool rĂ€vmössa! Han ville gĂ„ fram till kassan sjĂ€lv med pengarna, snacka och stolt kille nĂ€r han fick pĂ„sen i handen. Och ett kvitto! Wow! 🙊

Efter ett tag blev det fika. Köttbullsmacka till Elias, mums! BĂ„de mamma och jag körde fastedag, sĂ„ vi nöjde oss med kaffe. EnergipĂ„fyllning! 👌

Vi gick sedan en sista svĂ€ng pĂ„ Åhlens, innan vi Ă„kte hemĂ„t. Ett stopp pĂ„ A&H för snusköp ocksĂ„. Det slank Ă€ven med en ljuslykta! Sedan mot Forsa... SlĂ€ppte av mamma och Edwin hos henne, medan jag och Elias fortsatte hemĂ„t. Packa in allt vi handlat, slĂ„ in Edwins paket och vĂ€rma lite lunch. Soppa till mig och gĂ„rdagens thaigryta till Elias. Sedan var vi redo för att lĂ€mna hemnet igen... 

HĂ€mtade upp Edwin, han hade Ă€tit hemna hos mormor medan vi andra var hemma. Sedan fortsatte vi mot Bobygda, hĂ€lsa pĂ„ barnens farmor och farfar! 

En mysig eftermiddag... Barnen lekte och var pĂ„ bra humör hela tiden. Gud vad det Ă€r skönt! 😅

Elias följde med sin idol farfar ut och "jobbade" en stund. Dom bytte till vinterdĂ€ck pĂ„ vĂ„ran bil. Oj vad han myser nĂ€r han fĂ„r vara ute med farfar och dona pĂ„ sĂ„dĂ€r! 🙊

Hade hoppats pĂ„ att fĂ„ trĂ€ffa pappsen dĂ€r, men dom hade lyckats sjukta tvĂ„ Ă€lgar idag sĂ„ dom blev sena... Innan vi Ă„kte hem fick barnen iallafall middag. Klockan hade rusat ivĂ€g och blivit 17:00 innan vi Ă„kte. Befarade att nĂ„gon skulle somna i bilen, och jo... Edwin sov hela vĂ€gen hem. Inte en bra tid att sova nĂ€r det gĂ€ller honom! 🙈

VĂ€l hemma blev det ett bad för pojkarna. Lortungar! Dom plaskade och hade det roligt, men lillebrorsan tröttnade efter en stund. Han fick komma upp och hoppa i pyjamasen. Elias dĂ€remot badade riktigt lĂ€nge! 💩

KvĂ€llen rullade pĂ„... Barnen lekte snĂ€llt. Det Ă€r sĂ„ himla kul att se hur Edwin hĂ€rmar varenda sak som Elias gör. Alla ljud, alla rörelser! NĂ€r dom tittade pĂ„ tv sĂ„ stod Elias lutad mot soffan med ena foten mot soffbordet. Och vad gör Edwin dĂ„? StĂ€ller sig likadant bredvid. Mitt hjĂ€rta smĂ€lter... 😍

Jag hĂ€ngde en tvĂ€tt och donade lite ocksĂ„. Skönt att pyssla lite hemma efter en hel dag utepĂ„. 

Barnen höll sig vakna lĂ€nge och hann trĂ€ffa pappsen nĂ€r han kom hem. Lycka! Ett riktigt kramkalas blev det... Finaste killarna! 💙

Efter lite kvĂ€llsmys pĂ„ Elias rum blev det sedan lĂ€ggdags. Edwin somnade strax innan 21-tiden och storebrorsan Ă€nnu lite senare. Hoppas pĂ„ sovmorgon imorgon! 😁

Efter en dusch har vi vuxna sjunkit ner i soffan framför en film som gĂ„r pĂ„ teven. Men oj sĂ„ trött jag Ă€r! Fortfarande lite halsont ocksĂ„.nSuck. Kanske lika bra att hoppa i sĂ€ng? Ladda batterierna och hoppas pĂ„ att inte bli sjuk... ✹









Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0