en mysig söndag... ✨

Söndag och en underbar sovmorgon! Det var längesedan jag sov till 10-tiden, men det var grymt skönt. Vaknade och kände mig pigg, trots några glas rödvin igår... Hade räknat med lite huvudvärk åtminstone, men inte ens det hade jag! Härligt. 

Kändes ovanligt att gå upp helt själv och koka kaffe, sedan att få avnjuta frukosten i lugn och ro. En lugn och skön start med andra ord... ✨

Vid 12-tiden åkte jag till Norrvägen och pussades med min prins. Älskade unge! Han hade som vanligt haft det bra med mormor och morfar. Men visst värmer det i hjärtat när han gosar in sig i min famn och blir glad av att se mig. Mamma mamma! ❤️

Jag hann inte vara på Norrvägen speciellt länge, skulle nämligen åka till Strömsbruk för att hämta Elias. Gympadags! En glad och taggad kille följde med mig. Men han var lite orolig att jag inte skulle hitta till skolan där gympahallen var. Haha! 🙊

Jorå, vi hittade. Ett roligt gympapass var det! Idag lärde barnen sig att spela volleyboll med mjuka bollar och ballonger. Elias var såå duktig på att lyssna och göra som ledarna sa. Riktigt roligt att se hur han sken upp när någon av "fröknarna" berömde honom! 

Vi hann även leka en rolig jaga-lek innan det var slut. Verkar vara en himla bra aktivitet det här med Knatteskutt, som det heter. Bra anpassade lekar och enkla instruktioner. Elias fick en tröja idag också, snacka om nöjd kille! 😊

Efter gympan åkte vi till Norrvägen. Mamma hade gjort köttbullar som vi mumsade i oss. Elias favoriträtt, han åt superbra! Sedan tog han en dusch där och hoppade i myskläder. 

Edwin blev överlycklig när storebror kom dit. Han skulle kramas och pussas och försökte klättra upp på honom. Så kul att se! Älskade brorsorna... 😍

Efter ett tag åkte vi hemåt, barnen och jag. Grabbarna lekte på Elias rum och jag slängde in en tvätt. Vi hade även turen att pappsen kom hem från Bobygda! Det är ju älgjakt nu, så då brukar man inte se mycket av honom... 

Pojkarna blev glad och började genast leka med pappa. Edwin fick ta ett bad också, lortig liten kille... Sedan var han dödstrött. Gnäll och grin hela tiden. Ögonen gick nästan i kors! 

Vips så kom Elias mamma hit, han skulle följa med hem dit igen. Något pappan kommit på tror jag? Eftersom han har älgjakt nu ändå. Jag och Edwin är ju bara hemma i veckan, men det kanske passade bäst så. (Ni vet iallafall att vi är hemma om det skulle behövas Johanna!) 😊

När storebror hade åkt blev det välling för Edwin. Snark, han somnade på en gång! Min trötta lilla prins... 💙

När han hade somnat hängde jag tvätten och hoppade sedan i träningskläderna. Körde ett lugnt pass... Kände mig seg efter helgen. Allt för mycket gott att äta och dricka! Men det kändes skönt att få röra på sig. Körde en mil på 21 minuter, så hyffsat tempo var det ändå. Härligt att avsluta helgen med ett träningspass! 👌

Nu ligger jag nyduschad i soffan och bara slappar... Tända ljus och snart fotboll på teven. Skönt att ha Mattias hemma efter två nätter ifrån varandra! ❤️








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0