en ledig onsdag... 🍁

Onsdag och en tidig morgon. Edwin brukar ju kunna somna om efter att Elias och Mattias Ă„kt pĂ„ jobb/dagis, men inte dom senaste dagarna... Inte idag heller. Men jag var Ă€ndĂ„ rĂ€tt pigg, vi fick sova hela natten Ă€ven inatt! 👍

Morgonen var lugn och skön. Kaffe! Sedan lekte Edwin rÀtt bra sjÀlv, sÄ jag passade pÄ att vika tvÀtt och slÀnga in en ny maskin. Gjorde mig redo och lekte med lilleman sen...

Runt 11-tiden hade jag en supertröttis hĂ€r hemma. Powernap! Han sussade sött i tvĂ„ timmar, och jag tog det lugnt i soffan med en till kopp kaffe under tiden. Skön avkoppling! 👌

NĂ€r Edwin vaknade fick han lunch i magen, sedan klĂ€dde vi pĂ„ oss och gick ut. Morgonens regn hade bytts ut mot solsken, dĂ„ gĂ€ller det att passa pĂ„! â˜€ïžđŸđŸƒđŸ‚

Vi tog en promenad upp till NorrvĂ€gen. Ville prova den nya vagnen som vi hade stĂ€llt dĂ€r sĂ„lĂ€nge. Mamma hade varit snĂ€ll och tvĂ€ttat all klĂ€dsel pĂ„ den! 

Den rullade riktigt bra, och Ă€ntligen har vi en "bakĂ„tvĂ€nd" vagn igen, sĂ„ jag kan se honom hela tiden. Det enda negativa med vĂ„ran Cresentvagn Ă€r just att han sitter framĂ„tvĂ€nd och man bara ser honom genom den genomskinliga "fickan" i suffletten.... Den hĂ€r nya blir bra nu ett tag, men den var lite mindre, sĂ„ vi byter till Cresent igen nĂ€r han vuxit ur den. Mamma och pappa fĂ„r ha Akta Graco-vagnen hemma hos sig. Toppen! 

Vi promenerade sedan mot Röda Korset. TvĂ„ fynd blev det... Jeans till mig och en fin fleecetröja till Elias. Han behövde faktiskt en sĂ„n, för den vi har hĂ€nger pĂ„ dagis som "utifall-det-blir-kallt-under-jackan-tröja". 

NĂ€r vi kom in igen var jag fylld av energi, sĂ„n hĂ€rlig kĂ€nsla! Jag satte igĂ„ng och putsade och torkade ur alla fönster. Gud sĂ„ skitiga dom var! Men jag hann/orkade inte putsa emellan, gjorde bara in och utvĂ€ndigt, det fĂ„r duga Ă€ndĂ„. Blev betydligt mycket bĂ€ttre Ă€n innan! 👌

Edwin kollade pĂ„ Daniel Tiger (favoriten) och lekte pĂ„ brorsans rum under tiden jag höll pĂ„. SnĂ€ll kille som lĂ€t sin mamma putsa i lugn och ro! 🙏

Klockan gick i raketfart, och efter fönsterputsningen var jag tvungen att sĂ€tta igĂ„ng med middagen. Hann precis klart tills storgrabbarna kom hem! 

BĂ€staste Elias och Mattias hade med sig en bukett rosor till mig. Åh vad glad jag blev! Blommor utan att jag bett om det, eller ens gett en liten vink. Hihi, Ă€lskade grabbar! ❀

Hela familjen satte sig och Ă„t middag. Idag blev det spagetti och köttfĂ€rssĂ„s. Köttsoppa till mig som har en fastedag. MĂ€tta och belĂ„tna blev vi allihopa! 👍

Efter maten tog jag med mig smĂ„grabbarna och Ă„kte till mina förĂ€ldrar. Pappsen fick vara hemma och diska! Vi stannade en stund dĂ€r uppe, sedan Ă„kte jag och Elias hem utan lillebror. Jag ska nĂ€mligen jobba förmiddag imorgon, sĂ„ istĂ€llet för att lĂ€mna honom hos mamma tidigt imorgonbitti sĂ„ kom vi pĂ„ att det blir bĂ€st för honom att fĂ„ sova dĂ€r. Han vinkade som vanligt hejdĂ„ och tyckte nog det skulle bli mysigt att fĂ„ sova med mormor och morfar! 🙊

NĂ€r vi kom hem igen fick Elias hoppa ner i ett bad. Han hade tur och fick sĂ€llskap av pappsen, lycka! SjĂ€lv passade jag pĂ„ att köra ett trĂ€ningspass. Körde lugnt idag, fastedag och 5 dagars förkylnings-uppehĂ„ll i bagaget gjorde att jag blev helt slut Ă€ndĂ„... Men det kĂ€ndes skönt efterĂ„t! 👌

En dusch, lite kvĂ€llsfika och sedan soffhĂ€ng! Sitter och halvkikar pĂ„ en film med grabbarna, men snart ska jag och Elias lĂ€gga oss och lĂ€sa. Trött storebror! Det blir en tidig kvĂ€ll för mig med, det var lĂ€ngesedan jag jobbade ett fm-pass nu. SĂ„ det Ă€r bĂ€st jag vilar upp mig! 🙈









Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0