en helt okej dag... 🍃

Torsdag! Edwin bjöd pĂ„ Ă€nnu en sovmorgon. Vi sov till klockan 08:00 och lĂ„g sedan och busade i sĂ€ngen bra lĂ€nge. Mysunge! 

Morgonen flöt pĂ„ i ett lugnt tempo... Kaffe och tv-mys i vanlig ordning. Sedan lekte vi och gjorde oss i ordning. 

Strax efter 10-tiden Ă„kte vi till stan, jag behövde utrĂ€tta lite Ă€renden. SlĂ€ppte av Edwin hos min mormor, dom skulle ta en lĂ„ng promenad med vagnen sĂ„ han fick sova. Hur bra kan vi ha det? Jag fĂ„r springa pĂ„ stan i lugn och ro medan Edwin fĂ„r sova ute i friskluften. BĂ€sta mormor/gammelmormor. SĂ„ tacksam! 💖

Ett besök pĂ„ systembolaget blev det. Andra gĂ„ngen den hĂ€r veckan! Det Ă€r typ mer Ă€n vad jag varit dĂ€r det senaste Ă„ret, haha... Men jag behövde en flaska vin till helgens festligheter. Personalfest med bĂ€sta tjejerna, och dĂ„ har vi vĂ„rt roliga vinlotteri. LĂ€ngtas! ✹

Det blev Ă€ven en present till min farmor som fyller Ă„r i veckan. Sedan Ă„kte jag till Ica HĂ„sta för en handling. Lite smĂ„tt och gott som behövdes! 

Jag var borta i en timme, och under den timmen hade Edwin sussat sött i vagnen. Vi följde med mormor upp för att dricka kaffe, ge Edwin mat och busa lite! 

Vid 14-tiden Ă„kte vi hemĂ„t. Ett snabbt stopp pĂ„ Röda Korset blev det ocksĂ„. Fyndade en fleecedress till Edwin som förmodligen kommer att passa till vĂ„ren. Och ett par Cheap Monday jeans till mig. Dom var visserligen för smĂ„. Men dĂ„ har jag ett mĂ„l att rikta in mig pĂ„! Hoppas verkligen att jag nĂ„gon gĂ„ng ska kunna knĂ€ppa dom. Heja! 😅

NĂ€r vi kom in blev det lek pĂ„ lillemans rum. Sedan var det dags att börja med middagen, som idag blev kasslergryta. Vet tyvĂ€rr inte hur den smakade, har nĂ€mligen testat köra en fastedag idag. Men Mattias godkĂ€nde maten iallafall, sjĂ€lv Ă„t jag en burk tonfisk! 🙈

Efter maten busade Edwin med pappsen, medan jag diskade undan. Sedan blev det ett bad för grabbarna! Uppskattat. Dom badade lĂ€nge tillsammans och hade riktigt kul... 💩

Efter badet hade vi en trött och gosig kille. Han sov ju bara mellan 11-12 idag... Men innan han dĂ€ckade vid 19-tiden hann han imponera pĂ„ oss genom att gĂ„ 10 steg helt sjĂ€lv! Duktiga killen! Men det Ă€r fortfarande lĂ€skigt, hihi... Snart sĂ„! 👏

NĂ€r pluppis hade somnat körde jag ett trĂ€ningspass. TĂ€nkte köra lugnt eftersom jag bara Ă€tit tonfisk och 5 dl soppa idag. Men det blev Ă€ndĂ„ 10 km pĂ„ 21 minuter. Hyffsat Ă€ndĂ„, kĂ€nde mig pigg och Ă€r mest glad att jag orkade! 👍

Dusch och soffhĂ€ng... Riktigt mysigt med tĂ€nda ljus och ruskvĂ€der utanför fönstren! 👌









Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0