en dag i raketfart... 🚀

Fredag och en hejdundrandes sovmorgon. Jag blev helt chockad nĂ€r jag vaknade och sĂ„g att klockan var 09:20, en nyvaken liten kille pussade mig över hela ansiktet och jag kĂ€nde mig riktigt pigg. Vilken mysig start! 💖 

Kaffe, frukost och pĂ„klĂ€dning. Sedan hann vi faktiskt inte göra sĂ„ mycket... Leka och busa lite. Bytte Ă€ven plats pĂ„ ljusslingan, sĂ„ nu hĂ€nger den bakom soffan i hörnet. Mysigt vĂ€rre! ✹

Sedan var det dags att bege sig. Edwin skulle fÄ mysa med mormor och morfar medan jag jobbade ett em-pass. Vi pussades hejdÄ, sedan Äkte jag mot stan!

Idag var det full fart pĂ„ jobbet. NĂ€stan lite kaos nĂ€r jag kom, men det lugnade ner sig rĂ€tt fort. Fast jag hade hundra saker att hinna med inför helgen. Men med en lista, tvĂ„ kakor och lite kaffe sĂ„ gick det galant. Hann allting och lite till. En bra dag! 👍

Vid 18:30 hade vi stĂ€dat klart och bilen rullade hemĂ„t. Eller först mot NorrvĂ€gen för att hĂ€mta hem min lilla skatt. Mattias sover i Bobygda inatt, Ă€lgjakt i helgen, sĂ„ han Ă„kte dit direkt efter jobbet. Edwin blev iallafall glad av att se mig, vi Ă„kte hem nĂ€stan pĂ„ en gĂ„ng. 

Lite lek och mys hann vi med innan klockan blev 20:00 och lillpluppen skulle sova. Det tog ett tag, men sedan var han i drömmarnas vĂ€rld. Godnatt min lilla Ă€lskling! 💙

NĂ€r han hade somnat vĂ€rmde jag lite mat. VrĂ„lhungrig! Hade tur att det fanns en portion spagetti och köttfĂ€rssĂ„s kvar frĂ„n igĂ„r. Vek ett berg med ren tvĂ€tt ocksĂ„, phew... Sedan tog jag en dusch och slĂ€ngde mig i soffan! 

TĂ€nda ljus, lite godis och en film fĂ„r det bli för mig denna ensamma FredagskvĂ€ll. Perfekt... Imorgon ska jobba igen, fast bara mellan 11-16, sĂ„ lilleman har turen att fĂ„ mysa med gammelmormor som kommer hit. Det blir nog en bra helg, trots jobb! 😊







Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0