en bra torsdag... 👍

Torsdag och morgon strax efter 05-tiden. Efter en tidig kvĂ€ll och en hel natts sömn sĂ„ kĂ€nde jag mig pigg! Dessutom kĂ€nns det "lĂ€ttare" att komma igĂ„ng nĂ€r man ska ivĂ€g och jobba. Man gör det man ska liksom, annars nĂ€r man Ă€r ledig blir det lĂ€tt att man sĂ„sar omkring i mysklĂ€der och Ă€r som en zombie halva förmiddagen... 🙊

Imorse var det premiĂ€r för mig att skrapa rutorna ocksĂ„, burr vad kallt! PĂ„ med högsta vĂ€rmen och gasa mot jobbet. 

Ett fartfyllt fm-pass blev det. Mycket folk och mycket att göra! Men allt gick bra, och klockan tickade pĂ„ i en vĂ€ldig fart. Ingen lunchrusch fick vi heller, sĂ„ man kom ikapp rĂ€tt bra innan vi lĂ€mnade över till em-passet. En bra jobbdag! 👍

NĂ€r jag hade slutat kom mormor förbi DackĂ„s, sedan följde hon med mig och handlade i brist pĂ„ annat att göra. Kul med sĂ€llskap! Det blev handling pĂ„ Hemköp idag, skulle Ă€ndĂ„ pĂ„ Systemet Ă„t mamma sĂ„ jag orkade inte hĂ„lla pĂ„ att köra runt bland massa stĂ€llen... Det gick ju bra det ocksĂ„. Handlade lite grejer inför Söndagens kalas, annat smĂ„tt och gott ocksĂ„. 

Sedan styrde jag bilen hemĂ„t. Packa upp, slĂ€nga i mig lite lunch och sedan Ă„ka och hĂ€mta en mycket efterlĂ€ngtad Edwin! Mammas Ă€lskade hjĂ€rta! 

Kramkalas med min lilla goding... Han hade haft det bra hos mormor och morfar inatt. Innan vi Ă„kte hem fick vi med oss ett gĂ€ng nygrĂ€ddade pannkakor ocksĂ„, underbart! 👌

VĂ€l hemma blev det bus och lek. Passade Ă€ven pĂ„ att diska undan och tvĂ€tta hĂ„ret lite fort, medan lilleman tittade pĂ„ Barnkanalen. 

Sedan kom Ă€ntligen pappsen och storebrorsan hem. Lycka! Men pappan var bara hem och vĂ€nde, han skulle nĂ€mligen Ă„ka ner till GĂ€vle och tittade pĂ„ hockey med Niklas. SĂ„ jag och pojkarna fick ha en egen myskvĂ€ll hĂ€r hemma! 

Vi Ă„t pannkaka med sylt och grĂ€dde till middag. Barnsligt gott! Sedan blev det lek pĂ„ Elias rum. BĂ„da barnen var pĂ„ bra humör, inge brĂ„k och gnĂ€ll. Guld vĂ€rt! 

Fast nog var dom trött alltid... Edwin kĂ€mpade pĂ„ och höll ut till 19-tiden. Bra gjort med tanke pĂ„ att han endast hade sovit mellan 11 och 12 idag. Lilla skruttungen! 🙈

Elias var vaken en timme till med mig. Vi ritade, lekte och kikade pĂ„ BrynĂ€s pĂ„ teven. Efter ett tag blev det lite kvĂ€llsfika, sedan borsta tĂ€nderna och hopp i sĂ€ng! Hann nĂ€stan bara lĂ€gga mig bredvid honom sĂ„ somnade han. Trött efter en veckas dagis! Godnatt och sov sĂ„ gott, fina skatterna... ✹

Just nu ligger jag i soffan. KĂ€mpar med att hĂ„lla ögonen öppna jag med. Trött! Tror jag ska hoppa i sĂ€ng, gissar pĂ„ att jag redan sover nĂ€r Mattias kommer hem. Imorgon jobbar jag eftermiddag, sĂ„ det blir en förmiddag hemma med bĂ„da barnen. Sedan kommer Mattias hem mitt pĂ„ dagen och byter av mig. Vill ha LördagkvĂ€ll nu och lite ledigt... 😅







Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0