en bra tisdag... 👍

Tisdag och morgon vid 06:30-tiden. Idag fick Elias en liten sovmorgon, pappsen skulle nĂ€mligen till tandlĂ€karen sĂ„ det blev inte dagis förens vid 10-tiden. Men han vaknade tidigt Ă€ndĂ„, kom in till oss myste lite innan hela familjen klev upp. 

Mysfrukost innan pappasen skulle ivĂ€g! Kaffe och komma igĂ„ng pĂ„ riktigt. Fast imorse var jag pigg. Fick sova nonstop mellan 22:00 och 06:30, kĂ€nde mig riktigt pigg och pĂ„ bĂ€ttringsvĂ€gen i förkylningen! 👍

Medan Mattias var hos tandlĂ€karen sĂ„ lekte jag och smĂ„grabbarna hĂ€r hemma. Dom lekte bra tillsammans, sĂ„ jag hann bĂ€dda sĂ€ngarna och göra mig klar ocksĂ„. 

Strax innan 10-tiden Ă„kte som sagt storgrabbarna ivĂ€g till jobbet/dagis. Edwin och jag lekte vidare. Men ganska snart hade jag en riktig tröttis hĂ€r hemma... En tidig powernap blev det! Han sov mellan 10:00 och 11:30, sĂ„ mamman fick en lugn stund i soffan under tiden! 👌

Carro kom förbi en svĂ€ng hon med. Hon lĂ€mnade ett stoooort 1 Ă„rs-paket till Edwin, hon skulle jobba pĂ„ hans kalasdag. SpĂ€nnande - tycker mamman! 🙊

Mitt pĂ„ dagen begav vi oss till NorrvĂ€gen. Edwin skulle fĂ„ mysa hos mormor och morfar medan jag jobbade ett em-pass. Han vinkade glatt hejdĂ„, och jag kunde Ă„ka till jobbet med en bra kĂ€nsla i magen! 💙

PĂ„ jobbet hade det varit supermycket hela förmiddagen. Blev lite chockad, men sen kom jag ju pĂ„ att det Ă€r höstlov. MĂ„nga fikasugna! Det var rĂ€tt mycket hela dagen, men det lugnade ner sig pĂ„ matfronten och dĂ„ gĂ„r det bra. DĂ„ kan man liksom koncentrera sig pĂ„ disken och allt annat som ska göras. 

Tiden gick fort och vips var det stĂ€ngningsdags! Hem hem hem... Fast först blev det ett stopp hos mormor, hon hade bakar bullar till Edwins kalas. Guld vĂ€rt! HĂ€mtade sĂ„klart upp min lilla goding ocksĂ„ innan vi styrde hemĂ„t. En go och glad kille, som verkade vilja stanna hos mormor och morfar! Hihi! 

VĂ€l hemma var det tomt och tyst. Elias hade redan somnat. En riktig tröttis som hade slocknat redan klockan 18:40 - nĂ€r hĂ€nde det senast? 🙊

Maten stod pĂ„ bordet och disken var diskad. Lyxigt! Mattias hade gjort en supergod kycklinggryta med pesto. Mums... 👌

Edwin blev vaken lĂ€nge med oss. Han var superbusig och bara tokade sig. Gofis! Jag tog en dusch innan jag nattade honom, sedan sjönk jag ner i soffan bredvid min kĂ€ra. Klockan var dĂ„ runt 21-tiden, sĂ„ vĂ„gar man hoppas pĂ„ sovmorgon imorgon tro? 🙈

Nu blir det snart hopp i sĂ€ng. Trött... Imorgon Ă€r jag ledig, har ingenting planerat och det ser jag fram emot. Resten av veckan Ă€r nĂ€mligen proppad med jobb! Hoppas Ă€ven att jag kan trĂ€na imorgon, kĂ€nner mig ju piggare och nÀÀÀÀstan frisk. HĂ„ller tummarna! 😃







Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0