en bra arbetsdag... 👍

Lördag och morgon vid 08-tiden. Inatt sov Edwin rĂ€tt bra, trots snorig nĂ€sa. Vid 05-tiden hĂ€mtade jag in honom frĂ„n hans sĂ€ng, sedan somnade han om bredvid mig. Myspys! 👌

Morgonen flöt pĂ„ lugnt... Kokade kaffe, slĂ€ngde in en tvĂ€tt och sedan Ă„t vi frukost. Framför teven, helglyx! 

Vid 10-tiden kom min mormor hit. DĂ„ gjorde jag mig iordning och hĂ€ngde tvĂ€tten. Sedan pussades jag hejdĂ„ med lilleman. Han bara vinkade glatt. Åk du mamma, jag ska ju fĂ„ busa med gammelmormor hela dagen - sĂ„ oroa dig inte! 🙊

Hade lite ont i magen nĂ€r jag for mot jobbet. Löningshelg. Det brukar innebĂ€ra kaos hos oss. Och jag var inte alls i form för det. Vaknade nĂ€mligen med snorig nĂ€sa och en ond hals imorse. Igen, suck... 

Men jag hade inte behövt oroa mig. Vi fick en superdag! Lagomt mycket folk, lagomt mycket mat. Vi lĂ„g liksom steget före hela tiden, och hade allt under kontroll. Riktigt skönt! 👍

Klockan 15:45 rullade bilen hemĂ„t. Pussas med min lilla Ă€lskling, som hade haft en bra dag med gammelmormor hĂ€r hemma. Vi tĂ€nkte bestĂ€lla pizza innan mormor Ă„kte hem, men det blev Ă€ndrade planer... Fick med mig en smörgĂ„stĂ„rta frĂ„n jobbet, plus en massa annat gott, sĂ„ det fick bli dagens middag! Mmmums. BĂ€sta smörgĂ„stĂ„rtan. Vi Ă„t tills vi blev proppmĂ€tta, sedan delade vi upp resten. Blir perfekt till lunch imorgon. Onyttigt men förbaskat gott! 😋

Innan mormor Ă„kte hem tog jag en dusch. Sedan fick lilleman ta ett bad. Uppskattat! En ren och gosig pyjamaskille med nyklippta naglar, hur mysigt kan det bli?! 

Mormor var en Ă€ngel medan jag badade lillhjĂ€rtat. Hon gjorde sĂ„nt som jag inte riktigt hinner med alla gĂ„nger... Hon gick med en överfull sopsortering till soprummet, skurade rent under diskbĂ€nken och sopade undan dom vĂ€rsta grushögarna i trappuppgĂ„ngen. SĂ„Ă„Ă„ himla tacksam! 💖

NĂ€r jag och lilleman blev ensamma vart det mys och bus för hela slanten. En go och glad kille! Men runt 19-tiden började han bli trött... VĂ€lling och hopp i sĂ€ng! đŸ’€

SjĂ€lv har jag sjunkit ner i soffan. Aaah... Helg! Mattias sover i Bobygda Ă€ven inatt, det ska jagas Ă€lg imorgon ocksĂ„. SĂ„ jag Ă€r alltsĂ„ "ensam" ikvĂ€ll igen. Det betyder en massa tĂ€nda ljus, lite götta och en riktigt Sara-film! 👌








Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0