bra start på veckan... 👍

Måndag och ny vecka! Här hemma gjorde vi först morgon när pappsen skulle iväg på älgjakt, tidigt. Men Edwin lyckades somna om bredvid mig igen, så vi sussade sött till 08-tiden! 

Morgonen var lugn och skön... Kaffe och frukost till lilleman. Själv körde jag på en fastedag, ska försöka börja lite smått med 5:2 igen. Både när det gäller mat och träning. Träna fem dagar, vila två dagar. Äta fem dagar, fasta två dagar. Så får vi se hur det går! 🙊

Klockan tickade på bra. Vi varvade lek och städning på förmiddagen! Det blev ett varv med dammsugaren (Edwin lekte att jag jagade honom typ), sedan torkade jag golven när min lilla "hjälpreda" hade somnat. Enklast så, haha. Rent och fint igen! ✨

Lilleman slog på stort och sov i två timmar. Härligt! Sedan fick han lunch innan vi måste bege oss ut till bilen. Hade bestämt träff vid Route 84 med en som jag hade köpt grejer av på Facebook. En fin gammal trälåda och två adventsljusstakar, för bara 50 kronor tillsammans! Bra fynd. Behöver verkligen massor av julgrejer nu när vi har flyttar till större... 

Innan vi åkte hem tog vi en runda på Röda Korset också. Fick sällskap av Tompa! Vi kikade bra länge innan jag lyckades fynda något... Tillslut blev det glasvasar, ramar och nya skor till mig. Riktiga vinterkängor, sånadär gamla hederliga fina. Tycker dom är så snygga! Hoppas dom blir användbara i vinter, men 40 kronor var dom ju absolut värd! 👍

Eftermiddagen bara försvann i ett naffs. Vad gjorde vi? Middag för lilleman och lek, film, mys och bus. Det är ju bara jag och lilleman hemma nu medan pappsen är på älgjakt, han sover oftast i bobygda då. 

Vi roade oss med lek och gåträning innan läggdags. Åh vad duktig han är, min lilla älskling! Nu ställer han sig upp utan att hålla i något, och börjar gå. Fast liiiiiite läskigt är det såklart än. Men han kan ju, bara han vill. Mamma är så himla stolt, älskade "bebis"... 🙈

När klockan var 18:30 hade jag en trött kille här hemma. Han höll ut till klockan 18:50, sedan somnade han efter en flaska välling! Godnatt mitt fina barn... 

När det var lugnt och tyst här hoppade jag i träningskläderna. Idag behövdes inget högt tempo för att jag skulle bli helt slut... Det känns att man inte orkar 100% när man har fastat. Men det blev iallafall 9,6 kilometer på 20 minuter. Det får jag vara nöjd med. Skönt att bli alldeles trött och svettig! 👍

En dusch senare sjönk jag ner i soffan med en skål kvarg och blåbär. Mums! Nu ska jag lägga mig och titta på en film faktiskt, vill som sagt se alla Johan Falk-filmer igen, och nu har jag fixat fram dom. En mysig filmkväll i min ensamhet alltså! 👌

Hoppas bara natten blir bra, såg nämligen att Edwins ena framtand är påväg att spricka igenom... Låt det gå smärtfritt tack! 🙈💙











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0