våran stora 1-åring... 💙

Måndag, ny vecka och en 1-åring i hemmet. Är det inte helt sjukt?! Tiden har gått så himla fort, men samtidigt så kan jag inte komma ihåg hur en dag utan Edwin i mitt liv kändes... För ett år sedan låg vi på BB. Turades om att mysa med lillhjärtat. Jag kan verkligen sakna den tiden, alldeles efter förlossningen. Tyckte allt var så mysigt då på nått sätt. Allt kändes som en film, en overkligt bra film. Ja, det var inte ens jobbigt att springa på toaletten stup i kvarten för att byta en nedblodad binda. Jag kände mig som en superkvinna! Jag hade fött barn, jag överlevde, jag var inte trött längre, jag låg hud mot hud med min alldeles egna lilla bebis och ingenting kunde förstöra. Ett nytt kapitel hade börjat... Ett helt nytt liv. 

Det här året som mamma till Edwin har varit det snabbaste, jobbigaste, coolaste, stoltaste, roligaste och underbaraste åtet i mitt liv. Jag blir alldeles svag när jag tänker tillbaka... Edwin, älskade Edwin. Han som skrek hela nätterna i flera månader. Han som aldrig var nöjd. Han som fick mig att gråta floder av trötthet. Han som bajsade mer än han kissade. Han som fick mig att smälta med sitt tandlösa leende. Han som skrattade så att jag grät. Han som sträckte armarna mot mig och sa mamma. Han som gnällde så att det skar sig i hjärnan. Han som vill pussas med hela tungan. Han som springer runt som en vilde här hemma nu. Han som inte lyssnar på ajaj. Han som luktar godast av allt jag vet. Han som ropar "mamma" så fort jag går iväg. Han som gör mig galen ibland. Han som tokar sig och får mig att skratta. Han som gör mig till den stoltaste mamman i världen. Det är han det, min Edwin! 💙

Imorse vaknade han upp som en 1-åring. En glad 1-åring som började babbla på en gång. Ja, det märks så väl att han vill försöka säga något... Men än sålänge är det bara mamma, pappa, titta, "da" och "ba" som sägs. Dom sistnämnda brukar betyda där och bada. En annan sak han har börjar säga är "ka" som betyder smaka. Så fort vi vuxna äter något så kommer han snabbt som attan, spottar ut nappen, gapar och säger "ka" med världens självsäkraste lilla ton. Att sånna små saker kan göra en mamma så himla stolt? 🙊

Morgonen här hemma var lugn. Pappsen var hemma med oss idag. Karlar och förkylning... Men det tyckte vi bara var mysigt, speciellt lilleman!

Kaffe och lek! Körde igång en maskin tvätt och plockade lite här och där. Klockan tickade på fort, och vips var det dags för Edwin att sova. 

Då lämnade jag grabbarna här hemma och begav mig mot affären. Skulle bara hadla "lite" och hämta ut två paket. Men det råkade bli en storhandling... Nåja. Paketen jag hämtade ut var julklappar som jag beställt, lite personliga fotopresenter. Supernöjd! 

Innan jag åkte hem svängde jag in på Röda Korset med. Fyndade två tjocktröjor till Elias, och en fin lampa i marmor. Allt för 30 kronor! 👌

När jag kom hem snarkade grabbarna ikapp. Jag kunde packa upp i lugn och ro, hänga tvätten och slappa i soffan. Till slut fick jag tråkigt... Så tråkigt att jag råkade klippa luggen. Att jag aldrig lär mig? Slängde även i en lite varmare färg i håret. Fint blev det inte, men nu är det gjort. Man ska nog inte ta sånadär beslut när man har fastedag... 😂

När grabbarna behagade att vakna blev det lunch. Sedan åkte vi alla tre mot stan... Mattias skulle till banken. Vi passade även på att åka förbi Lekstugan där Edwins nya bilstol var köpt. Där fick vi hjälp att installera den, för vi fattade verkligen inte ett skit. Nu sitter den där iallafall, och verkar vara toppen! Att man kan fälla ner den i viloläge är ju hur bra som helst! 👍

På vägen hemåt svängde vi in på Coop. Där handlar vi typ aldrig, och skulle väl egentligen inte köpa direkt mycket idag heller. Men ooops... Det blev en lika stor handling som jag gjorde hemma på Ica på förmiddagen. Nu har vi så vi klarar oss iallafall, haha! 🙊

När vi kom hem igen var klockan mycket och det var middagsdags för lille herrn. Sedan lekte vi allihopa en stund innan far och son tog ett bad tillsammans. Mysigt värre! 💦

En ren och fin pyjamaskille... Han lekte med sina nya roliga presenter och var allmänt nöjd med livet. Trots den envisa hosta. Den verkar inte vilja lämna oss?! 

Vid 18-tiden fick lilleman besök av sin kära Gudmor. Hon var inte hemma igår, så hon dök upp ikväll med ett fint litet paket till Edwin. En supermysig filt, så himla gosig och fin! 💖

Lillhjärtat tokade runt här och lekte med allt möjligt. Kul att träffa Fridis! Men när hon hade åkt kom tröttheten ikapp... Välling och hopp i säng! Godnatt min skatt. 

Vi vuxna har gjort fruktsallad och ska kika på en film nu. Myskväll... Sedan blir det hopp i säng och ladda batterierna. Hoppas vår envisa förkylning ger sig av! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0