söndag och farsdag... 💙

Söndag och Farsdag! Vi gjorde morgon runt 07:30-tiden här hemma. Iallafall jag och lilleman, pappan fick sovmorgon dagen till ära! 

En riktigt mysmorgon hade vi... Tända ljus, kaffe och Sunes jul på teven. Längtar verkligen tills allt "julpynt" är framme, då blir det ännu mysigare! ✨

Medan pappsen sov förberedde jag lite frukost och dukade fram inne i köket. Mackor, ägg, kaffe, bulle och ett litet paket. Sedan väckte vi honom med pussar och kramar! Finaste pappan. Som barnen verkligen älskar. Inget klår när pappa leker och busar! Är så innerligt tacksam att Elias och Edwin har den pappan dom har. Bästa förebilden! 💙

Mattias blev glad för paketet som grabbarna hade "köpt" till honom. Det var en chokladask, nya vantar, en lott och en stor whiskyflaska. Det är väl egentligen det minsta han är värd. Älsklingspappan våran! 

Förmiddagen rullade på här hemma. Edwin var riktigt trött och somnade vid 11-tiden. Mattias åkte till stan en sväng då, och jag tog det lugnt i soffan. 

En timme senare vaknade lilleman, och Mattias kom hem med tre fulla kassar. Han hade visst storshoppat... Mat och en massa annat. Bland annat en varsin julklapp till barnen och ett par fodrade galonbyxor till Elias. Verkligen impad över det sista, då jag faktiskt nämnde härom veckan att han skulle behöva ett par varmare överdragsbyxor. Bravo! 🙊

Mitt på dagen fick vi främmande! Vi hade bjudit pappa, farmor och farfar på farsdagsfika här hemma. Mamma låg och sov efter en jobbnatt... 

Min egna bästa pappi fick paket han också. En lott och en bok, den nya Kepler. Ska sno åt mig den och läsa sen jag också, hihi. Kul att uppvakta, men ingen sak i världen kan ju visa hur mycket man älskar någon... 💙

I samma veva kom även Elias, Ida och Johanna hit. Elias skulle på gympa med sin mamma, så Ida skulle vara här under tiden. Det gick så bra så! Inga problem. Hon lekte som bara den, och fikade. Lite bråk om saker blev det såklart, det Ida lekte med ville Edwin också ha. Och tvärtom. Men oftast var dom så go och snäll med varandra! 💖

Efter gympan kom Elias hit igen. Dags för pappavecka. Edwin blev verkligen överlycklig när han insåg att storebrorsan var här för att stanna. Även fast han var trött så skrattade han åt allt som Elias gjorde, hihi. Så roligt att se! 

Eftermiddagen rullade på här hemma... Gjorde middag medan grabbarna lekte. Idag blev det något enkelt men gott. Köttbullar, potatis, kokta morötter, sås och lingonsylt. Edwin fick för första gången äta samma som oss! Men det är rejält mosat som gäller... Han har ju bara 4 tänder där uppe. Först fick han en lite för stor bit, och den satte han i halsen. Fysjutton vad hemskt! Mattias fick upp honom rekordsnabbt, vände upp och ner och slog, sedan kom biten ut. Jag stod bara i chock och hann inte reagera ens. Hugaligen... 😔

Efter maten diskade jag undan, medan Mattias badade barnen. Lillebror först ut, sedan fick Elias hoppa ner. Rena och fina barn i pyjamas! 😍

Lite lek och bus hann vi också medan innan en trött Edwin skulle sova. Mattias nattade honom. Jag och Elias tittade på teve medans. Barn som bakade, det tyckte han var riktigt spännande. Lovade honom att vi skulle baka någon dag. Oooops, haha! 🙈

Elias somnade runt 20-tiden. Lugnt och tyst här hemma! Vi vuxna sitter (eller ja, ligger) i soffan. Tända ljus och Maria Lang på teven. En mysig söndagkväll helt enkelt... Sedan laddar vi om och tar nya tag för en ny vecka! 👍









Kommentarer
Carro

Åh fy, de är verkligen hemskt när dom sätter i halsen :(
Man blir ju så himla rädd :/

2014-11-10 @ 06:43:03
URL: http://carroskottar.blogg.se
Petra Helena

Fy vad läskigt det är när de får i halsen. Tur det gick bra!
Keplers nya är SÅ bra! Plöjde 350 sidor i sträck i lördags 🙊 ikväll ska den avslutas ☺️

2014-11-10 @ 13:35:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0