söndag, första advent... ✨

Söndag, första advent och sovmorgon för min del. En underbar start! Kände mig för första gången på länge väldigt pigg. Skönt att komma upp till nybryggt kaffe, påklädda barn och första ljuset tänt! ✨

Idag blev det inget lugnt morgonmys. Det var bara att klä på sig, få i sig frukost och sedan skulle hela familjen iväg. Elias och Mattias skulle hälsa på barnens farmor och farfar. Jag skulle skjutsa Edwin till mina föräldrar innan jag började jobba. Hade gjort vad som helst för att få vara hemma just då... Vara ute i friska luften, kolla på skidor, fika gott och bara mysa med familjen. Men nej, plikten kallade! 🙈

Otroligt nog så hade vi en bra dag. Inte alls så kaotiskt som jag hade föreställt mig. Visst, vi hade fullsatt mellan 12-16 ungefär, men det var aldrig fööör mycket. Läget var under kontroll hela tiden, vi hann fika, skratta och prata. En bra arbetsdag! 

Däremot så var det nog lite väl att ha öppet enda till 18:00 märkte vi... Redan klockan 17:45 var det tomt, och vi började stänga lite smått. Inte varje dag man är klar med städningen några minuter efter stängning! 😜

Skönt att få åka hemåt. Nöjd att den här dagen är gjord nu, lite extra klirr i julkassan. 

När jag kom hem hade Edwin redan somnat, och Elias har ju åkt hem till sin mamma. Så det kändes himla tomt och tyst här... Får pussa på lilleman imorgon iallafall. 

Nu väntar en lugn och skön kväll. Ska strax ta en dusch, tända ljus och bara ligga i soffan resten av kvällen. Sista avsnittet av Maria Lang, som jag längtar! Jag som inte följer ett enda program på teven, fastnade för just det. Glömmer alltid bort tider och dagar, så jag föredrar filmer faktiskt. Jag ska försöka följa Jul med Ernst också. Men känner jag mig själv rätt så missar jag det, haha! 🙈







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0