slutet på veckan... ❄️

Söndag och en härlig sovmorgon till klockan 08:00 då båda barnen vaknade. Perfekt tid att kliva upp! 

Kaffe, frukost, påklädning och bädda sängarna. Sedan var vi redo för dagen... Mattias skulle iväg och jobba, så jag och grabbarna blev själva. Anade några utbrotts-tendenser på Elias även idag, men det lugnade fort ner sig. Tack och lov. Idag ringde han till "sina monster-kompisar" som skulle komma hit och trampa sönder alla utom Edwin. Ja, vad säger man... 🙈

När jag föreslog att vi skulle gå ut så blev han genast på bättre humör. Edwin också, så fort jag tar fram hans skor så kommer han och sätter sig på golvet och tar skorna mot fötterna. Gullunge! 

Efter en del bök (hatar våran branta trapp ner mot dörren!) så kom vi äntligen ut. Snö! Elias blev överlycklig över det lilla som låg kvar på backen. Edwin tyckte också att det var rätt intressant. 

Vi var ute en bra stund. Lekte i lekparken, försökte göra snöbollar och Elias gjorde en snöängel. Efter ett tag kom en äldre tjej också ut och lekte. Elias följde efter henne, härmade allt hon gjorde och ville verkligen leka. Men tjejen sa ingenting. Sen såg vi hur hon satte sig och gjorde en snöboll, och kom gåendes med den till Elias. Överlycklig kille, eftersom jag inte hade lyckats få till någon. Taaack sa han glatt, men hon svarade inte. Efter ett tag började hon prata med mig, på engelska. Aha! Så jag fick vara tolk mellan henne och Elias. Dom lekte jaga och lite snökrig. Lycka att få leka med en 9-årig tjej, hihi! 🙊

Vid 11-tiden gick vi in. Hungriga barn! Dom fick en varsin portion gröt, sedan försvann dom in på Elias rum. Hela lego-lådan åkte ut på golvet, och där satt dom jättelänge och donade tillsammans. Jag tjuvkikade från köket medan jag vek tvätt. Hade även startat en maskin på morgonen, så jag passade på att hänge den medan grabbarna lekte så bra! 👍

Mitt på dagen fick vi besök. Vi hade bjudit hem mamma, pappa, farmor och farfar på tårta! Glada grabbar som fick både uppmärksamhet och presenter. Poliskalsonger till Elias. Edwin fick riktiga vinterhandskar. Och en jacka, eftersom mormorn tyckte det var så uselt att han bara har en fleecejacka (förutom overallen då)! 😂 Tusen tack! 😘

Strax innan 13-tiden slocknade en trött lillebror. Vårt främmande var fortfarande kvar, så nu fick Elias ha enmansshow! Alla tittar på mig! 🙊 Jag gjorde köttbulls-lunch till honom också som han åt innan pappsen kom hem. Det var ju dags för sista Knatteskutt idag! 

Elias och Mattias åkte mot gympan vid 13:40-tiden. Själv passade jag på att smita iväg en stund medan lilleman sov och mamma/pappa var kvar här. Carro och jag fick skjuts av pappa till julmarknaden i Tövsätter. Mysigt! Nog för att det är ganska dyrt och inte så mycket grejer, men det är ju sån julig stämning... Köpte ett mini-får i ull, virkade godsaker till Edwins kök och så vann jag ett hemligt paket till Elias. Sedan tog vi en härlig promenad hemåt. Fylld med ny energi... 👌

Edwin sov fortfarande när jag kom hem. Tröttis! Så det blev en lugn stund med mamma och pappa innan dom åkte hemåt. Hade även turen att mammsen diskade undan, guld värt! 😘

Efter ett tag kom en nöjd kille hem från gympan, med en medalj runt halsen. Lycka! Idag hade dom gått igenom allt som dom lärt sig tidigare gånger, sedan vann alla barnen mot föräldrarna i en tävling! 😃

Elias och jag tog en snabbdusch, sedan lekte grabbarna medan jag gjorde middag. Snabbmat idag... Pasta med bacon/broccolisås. Enkelt men gott! 👍

När vi alla var mätta och belåtna blev det lite lek, sedan diskade jag undan lite fort. Resten av kvällen försvann i lek och bus! Vi turades även om att duscha, och sedan blev det soffmys framför ett program som Elias gillar. Barnen som bakar! En mysig stund... ✨

Barnen somnade mellan 19-20 båda två. Och nu är vuxenkvällen här! Tända ljus, lite gott och Maria Lang på teven. Söndagsmys! Sedan laddar vi batterierna för en ny vecka, allt närmare julen... 👌









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0