och så kom helgen... 👌

Fredag! Tyvärr så kände jag mig inte ett dugg sugen på att vara med idag när jag vaknade... Så jäkla trött. Varför? Jo, för det första så kunde jag inte somna för ens vid midnatt. Två timmar senare så vaknade Edwin och var hur pigg som helst. Suck! Mattias gick in till Elias och la sig med honom, och jag fick ligga och lyssna på Edwin som bara babblade och babblade. Jag höll på att dö av trötthet. Även fast han var vaken mellan 02-04 så kunde jag inte låta bli att fnissa till ibland... Han sa så himla roliga saker, fast jag inte alls vet vad han menar. Något som lät "kaova" sa han hundra gånger, samtidigt som han nickade med huvudet och skrattade. Det såg så roligt ut! Till slut somnade han äntligen igen...

Nästa gång jag vaknade var hela familjen i sängen. Jag hoppades innerligt att klockan skulle vara mitt i natten och att vi skulle sova mer, men nej. Klockan var 07:00 och barnen ville upp upp upp! Jag kände mig nästan bakis av trötthet... 

Mattias åkte på jobbet (Elias var hemma med oss) och jag släpade mig upp mot kaffebryggaren. Gjorde mackor till barnen, sedan slog jag mig ner i soffan med en stoooor kopp rivigt kaffe. Lite piggare blev jag! 

När alla hade fått på sig kläder och när sängarna var bäddade, så bestämde vi oss för att gå ut. Grått och trist väder, men lite friskluft kändes det som att vi behövde! 🍁🍃🍂

Vi var i lekparken här utanför bara. Men det dög bra! Barnen fick springa runt som dom ville, kul att leka ute! Edwin verkligen älskar det. Fast ibland blir han lite väl tuff och försöker rymma, haha. Vi gick även en sväng till "skogen" på andra sidan vägen. Det tyckte Elias var kul, och hade nog gärna lekt lite mer där. 

Efter en timme ute i friskluften gick vi in. Edwin började bli båda hungrig och trött... Både pojkarna åt gröt när vi kom in, sedan lekte vi lite lugnt innan lilleman tog en powernap. Egentid med Elias! 👍

Vi lekte och kolla på en film. Klockan hade hunnit bli 11:30 redan, så ganska snart kom pappsen hem från jobbet. Han jobbade halvdag bara, eftersom jag skulle jobba eftermiddag. 

Mitt på dagen lämnade jag alltså alla tre grabbarna här hemma. Åkte i god tid och hann svänga in på Röda Korset en snabbis med. En varsin tröja till barnen. Sedan vidare mot jobbet för en fika, innan jag började! ☕️

En bra eftermiddag hade vi... Lagomt mycket, och lugnt mot slutet. Vi hann fika goda saffranskringlor och prata lite strunt innan det var dags att stänga! 👌

Strax innan 19-tiden var jag hemma igen. Edwin hade redan somnat, men Elias var vaken! Dom hade precis ätit tacos och haft lite Fredagsmys. "Gick det bra på jobbet idag eller?" undare Elias. Goplupp! 🙊

Efter att jag också mumsat i mig lite (mycket) tacos så sjönk vi ner i soffan en stund. Sedan började Mattias att natta Elias medan jag diskade undan och tog en dusch. Men Elias ville prompt att jag skulle natta honom, så han höll sig vaken enda tills jag var klar. Gjorde allt för att inte somna. Sen hann jag i princip bara lägga mig bredvid honom så somnade han. Haha. Envisa och underbara unge! 🙊

Kvällen är här och vi är sååå trötta. Godisskålen står nästan orörd, Mattias sover i ena soffhörnet, och jag håller också på att somna. Vilket Fredagsmys, haha... Ska bli skönt att krypa ner i sängen snart. Har en del att sova ikapp känns det som! Skönt att det är helg iallafall, vi tycker om när pappsen är hemma med oss! ❤️








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0