ny vecka nya tag... 👍

MĂ„ndag och ny vecka! HĂ€r hemma gjorde vi morgon vid 08-tiden, men jag var Ă€ndĂ„ trött. Det mĂ„ste vara mörkret, och brist pĂ„ trĂ€ning?! Vill verkligen komma igĂ„ng och köra pĂ„ crosstrainern igen, men nu Ă€r jag inne pĂ„ fjĂ€rde veckan med denna lĂ„ngdragna förkylning... Visst, jag har bara lite hosta och snor kvar. Men det kĂ€nns dumt att köra igĂ„ng och pressa kroppen. Sist jag var förkyld sĂ„ började jag trĂ€na för tidigt, och det var dĂ„ den hĂ€r dunderförkylningen satte fart. Hoppas verkligen att jag har gjort mina sjukveckor för i höst och vinter nu! 🙈

Morgonen kickade vi igĂ„ng lugnt och lĂ„ngsamt. Kaffe i soffan framför barnprogrammen! Har iallafall kört igĂ„ng med 5:2 igen efter nĂ„gra veckors uppehĂ„ll, sĂ„ idag var en fastedag. Hoppas jag kommer pĂ„ banan snart igen, Ă€r verkligen inte dĂ€r jag vill vara nu... 

Efter kaffet kom Carro hit, vi hade planerat in en förmiddagspromenad. Men vi hĂ€ngde hĂ€r hemma i soffan först. Laddade och pratade om allt och inget. 

Tror klockan var runt 10-tiden nĂ€r vi klĂ€dde pĂ„ oss och gick ut. SĂ„ skönt med friskluft! Edwin njöt i sin gosiga Ă„kpĂ„se i vagnen. En hĂ€rlig promenad! 🍁🍃🍂

Vi gick förbi hemma hos mamma och kollade om hon var vaken. Först öppnade hon inte, sĂ„ vi tog en tur till skogen för att leta en minigran till balkongen. Bingo! NĂ€r vi kom tillbaka sĂ„ vart vi inslĂ€ppta, haha. Vi drack kaffe och hade en lugn och skön stund. Vips hade klockan blivit mycket och det var dags att promenera hemĂ„t... Edwin fick stanna dĂ€r hos mormor, han skulle ju Ă€ndĂ„ vara dĂ€r nĂ€r jag jobbade. Onödigt att dra hem honom, och sedan packa in honom i bilen och skjutsa dit igen. 

VĂ€l hemma tog jag det lugnt i soffan i en kvart, sedan var det dags att Ă„ka mot jobbet... 

En vĂ€ldigt lugn eftermiddag med min föredetta svĂ€rmor. Vi har sĂ„ roligt nĂ€r vi jobbar, sĂ„ eftermiddagen försvann i en massa struntprat och med mycket kaffedrickande! Fast man blir rĂ€tt seg nĂ€r det inte Ă€r sĂ„ mycket folk... Skönt att börja stĂ€da och bege sig hemĂ„t. 

HĂ€mtade ett paket pĂ„ Ica (en julklapp) innan jag Ă„kte till NorrvĂ€gen och hĂ€mtade min lilla Ă€lskling. Han ville gĂ€rna följa med mig hem, vĂ€rmer i hjĂ€rtat! 

NĂ€r vi kom hem hade pappsen varit duktig och Ă€ntligen flyttat pĂ„ taklampan i köket. Det var bara fyra mĂ„nader sedan jag bad honom! Nu hĂ€nger den Ă€ntligen ovanför bordet, sĂ„ man slipper slĂ„ huvudet nĂ€r man reser sig frĂ„n kökssoffan. Han hade Ă€ven lagat go-middag. Baconlindad köttfĂ€rslimpa med kantarellsĂ„s. Typiskt att jag hade fastedag... Men dĂ„ fĂ„r jag ju en god lunch imorgon! 👌

Edwin var trött och ville sova nĂ€stan pĂ„ en gĂ„ng. En flaska vĂ€lling och hopp i sĂ€ng, sedan sussade han sött. Godnatt min skatt! ✹

Mattias diskade undan och jag tog en dusch, nu har vi tagit plats i soffan. En lugn kvĂ€ll... Det blir inge sent kĂ€nner jag, Ă€r supertrött. Vill ju vara pigg imorgon nĂ€r Elina och Iris kommer hit och myser med oss! 😃






Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0