ny vecka igång... 🍃

Måndag och en ny vecka är igång! Här hemma gjorde vi morgon vid 07-tiden. Pappsen hade redan åkt på jobbet, och jag var så glad över att Edwin lyckades somna om. Meeen så hör jag en liten röst som ropar "klar" från toaletten. Och där var dagen i full gång! 🙈

Kaffe kaffe kaffe... En lugn stund i soffan med tända ljus och Mysteriet på Greveholm, guld värt. Elias fick vara hemma från dagis och mysa med oss idag, och det uppskattade verkligen lillebrorsan! Dom var så goa med varandra hela morgonen. Låg och läste bok tillsammans, allt var frid och fröjd. Sånt gillas! 👌

Vid 10-tiden åt vi gröt allihopa, tidigare hade dom bara fått i sig en varsin liten macka. Sedan lekte vi en stund innan Edwin blev allt för trött. Dags för en powernap! 

Medan lilleman sov så myste jag och Elias i soffan. Ganska snart fick vi besök av Carro! Elias blev som en pajas och körde rejält med henne, haha. Sitt, spring, läs! 🙊

Mitt på dagen vaknade Edwin igen, efter en timmes tupplur. Lunchdags! Kycklingnuggets, snabbt och enkelt. Även Edwin fick lite mat i magen innan vi klädde på oss och lämnade hemmet. Mot stan! 

Vi åkte på Dollar och A&H för att fylla på med lite behövlighetsgrejer. Elias hade fått två guldpengar som han fick förvalta som han ville. Det blev lite leklera och en Mimmi chokladkalender, nöjd kille! Annars var det bara sånt där tråkigt som köptes... 

Innan vi åkte hem svängde vi förbi hos min kusin Lovisa. Hade nämligen köpt ett par jättefina bruna stövlar av henne, i princip oanvända! Supernöjd, kul med något annat än svart svart svart... 👌

När vi kom till Forsa igen släppte vi av Carro hemma hos henne, sedan åkte jag och grabbarna till min mamma. Kaffe och pyssel. En himla mysig stund... Jag och Elias pysslade ihop en önskelista till tomten! Han bläddrade i en lektidning och pekade på allt som jag skulle klippa ut. Sedan satte vi fast alla bilder på ett papper. Snyggt serru! Vart glad att han faktiskt pekade på en del grejer som vi redan köpt - bingo! 🙊

Vips hade klockan sprungit iväg och blivit 15:30 ungefär. Edwin fick äta middag på Norrvägen innan vi åkte hemåt... In med barnen och alla kassar, sedan var det dags att börja laga mat. Hade turen att Tompa kom förbi precis och lekte med pojkarna!

Strax efter 16-tiden kom pappsen hem från jobbet. Hipp hurra! Lek och bus i väntan på att middagen skulle bli klar... Idag blev det ugnsfalukorv, det gick ner! Elias åt riktigt bra, och då är man nöjd. 

Efter maten diskade jag undan medan pappsen busade med barnen. Sedan gick Elias och Mattias ut i regnet en stund. Gick med sopsorteringen, hämtade posten och lite sånt. Edwin och jag myste på här inne, en riktigt trött kille! 

Vips var kvällen här, och vi myste ner oss i soffan framför barnprogrammen. En flaska välling till lillebror, sedan var han i drömmarnas värld. Elias åt lite yoghurt till kvällsfika, sedan blev det tandborstning och hopp i säng. Runt 20-tiden somnade han. Godnatt finaste barnen! 💙

När lugnet lagt sig tog jag faktiskt ett bad, det var längesedan sist. Riktigt skönt! Sedan kröp jag upp i soffan bredvid Mattias. Fotbollsgalan! 

Ljusen är tända och det har varit en lugn och skön kväll. Värdefullt. Men snart blir det hopp i säng för att ladda batterierna. Imorgon är det en ny dag! ✨









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0