nu är det jul här... 👌

Tisdag och morgon vid 07-tiden. Jag var som vanligt trött och Edwin var hur pigg som helst. Men så fort man kommit upp och fått kaffe så blir det bra, det jobbiga är ju att lämna den varma och gosiga sängen... 🙈

Efter lite kaffe och mys i soffan så kickade vi igång dagen på allvar. Edwin lekte på brorsans rum och jag gjorde lite nytta... Bäddade sängarna, vek tvätt, slängde in en ny maskin och drog fram dammsugaren! Dessa jäkla dammråttor. Jag och Edwin jagade dom tillsammans (han gillar när jag dammsuger!) och sedan var det rent och fint här igen. Skönt ryck! 👍

Klockan tickade på... Försökte få lilleman att sova en stund vid 10:30-tiden, men det ville han då rakt inte. Så vi lekte och donade på, i väntan på att våra kompisar skulle komma! 

Några mysiga timmar med Elina och Iris... Kaffe, lek och bus med barnen. Våra fina 1-åringar! 😍 

Edwin höll ut enda till 13-tiden. Först lite lunch, sedan hopp ner i vagnen! Elina och Iris gjorde oss sällskap på en liten promenad. En sväng på Röda Korset och Ica blev det, lilleman sov i drygt en timme. 

När vi kom in blev det lite mer lek innan det var dags för tjejerna att åka hemåt. Tack för en trevlig dag! 👌

Edwin var gnällig resten av eftermiddagen... Trött kille! Fast lite kul tyckte han det var när jag kom på att jag skulle göra jul här hemma! Drog fram alla ljusstakar/stjärnor och gjorde det mysigt. Fyra tomtar tror jag att jag tog fram bara. Mer blir det inte! Jag vill inte ha en massa rött och tomtar överallt... Fast något mer "pynt" ska jag nog kika efter på A&H imorgon. Något riktigt "Sar:igt" 🙊

Elias och Edwin fick en varsin ljusstake på sina rum. Även en varsin tomte och en snögubbe, sedan har ju Elias sin minigran med belysning också. Jag har inte bytt till några julgardiner, helt enkelt för att jag är för kräsen och inte har hittat några som duger. Får se om jag gör det, annars får det var. Man är ju ganska bestämd om man sägerrrrr! 😂

När Mattias kom hem från jobbet blev det middag, plock-ihop-mat bara. Och inte fick jag nå skäll för att jag gjort jul heller, haha! 👍

Efter maten diskade jag undan. Edwin fick ta ett bad med pappsen, uppskattat! Sedan var det bara gnäll tills han tvärslocknade strax innan 19-tiden. Det blir för lite för honom att sova en timme under hela dagen. Men vad ska jag göra? Jag kan ju inte direkt tvinga honom eller ge honom sömntabletter... Hoppas det rättar till sig! 

Nu är det kvällsmys här hemma. Tända ljus och extra mysigt med allt juligt. Det är hockey på teven, sedan får vi se om vi orkar se en film - eller tackar för oss. Känner mig rätt så trött, as usual... 😅







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0