lyxig dag hemifrån... 👌

Tisdag och sovmorgon till 08-tiden. Skönt, även om jag som vanligt var trött när jag vaknade. Ge mig lite morgonenergi tack... 🙈

Kaffe, frukost och påklädning i vanlig ordning. Lite bus och mys hann vi också med innan det var dags att göra oss iordning för dagen! 

Vid 10-tiden åkte vi till Norrvägen. Edwin skulle få ha en mysdag med sin kära mormor, medan jag skulle shoppa julklappar med min mormor. En varsin mormor-dag helt enkelt. Uppskattat av oss båda! ❤️

En toppendag på stan, verkligen. God lunch på radjos, julklappsshopping, loppisfynd, prat, skratt och fika. En riktigt må-bra-dag där batterierna laddades ordentligt. 

Nu är vi f.ä.r.d.i.g.a med julklapparna! Det är bara en varsin sak till Mattias föräldrar som saknas, men det har han själv lovat att fixa. Skön känsla att kunna släppa den biten och bara koncentrara sig på julmys! 

Förutom julklappar så blev det en del fynd till mig själv. Hämtade två trähästar som jag hade vunnit på en facebook-annons, superfina! Sedan besökte jag för första gången Röda Korset i Hudik. Lite dyrare än här i Forsa, men jag lyckades göra ett av mina bästa fynd någonsin! En "diamant" lampa som jag blev helt förälskad i vid första ögonkastet. Den finaste lampan jag sett. Vad fjolligt det låter, haha. Men jag känner mig alldeles lycklig i kroppen för att den nu hänger i vårt vardagsrum! Mattias har lovat att fixa ett uttag så snabbt som möjligt, hihi. Fyndade även tre marmorlyktor och gick riktigt nöjd ut därifrån! 👌

Efter en massa spring på stan blev det en handlig på Maxi, hade fått en lista av mamma som jag lovat att handla med mig. Sedan var vi helt slut och åkte hemåt... 

Äntligen fick jag pussas med min lilla prins. Mammas älskling! Är rädd att jag kommer pussa ihjäl honom snart... 🙈

Vi sa hejdå till mamma/mormor och åkte hem på en gång. Klockan var redan 16:00 och jag skulle ju laga middag också. Hm, vad har vi i frysen som går snabbt? Det fick bli gräddstuvad pyttipanna med ägg och rödbetor, som vi åt när storgrabbarna kom hem. 

Edwin blev som vanligt alldeles lycklig av att se Elias. Han skrattade så han ramlade omkull, haha. Grabbarna hade disco på Elias rum medan jag och Mattias skruvade upp nya lampan. Behövde dra fram dammsugaren medan Mattias borrade, och då kom båda ungarna springades! Sedan lekte dom med den där dammsugaren huuuur länge som helst. Kul? Men dom tyckte verkligen det var roligt, tur att man kan ha på den lägsta nivån så att det inte låter allt för mycket! 😅

Vid 19-tiden hade vi en trött lillebror som somnade på två röda. Elias fick hoppa ner i ett bad med pappsen, toppen! Själv kunde jag diska undan i lugn och ro under tiden... 

När Elias var ren och fin i pyjamas blev det lite datorspel och kvällsfika. Även han var trött och somnade fort, strax innan 20-tiden. Godnatt älsklingar! 💙

Nu är det vuxenkväll i soffan. Ljusen är tända och vi kikar på Brynäs på teven. Men jag har myror i brallan... Funderar på att slå in lite julklappar, och sedan fortsätta på en fotobok hos Önskefoto som jag började på igår! Men det blir inte sent känner jag - trött... Måste samla lite sömn inför morgondagens tvättmaraton. Tvättkorgen har inte gått stänga på flera dagar! 🙈









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0