inte lätt alla gånger... 😅

Lördag och morgon vid 07-tiden! Jag hade turen att få ligga och dra mig en stund medan Mattias och Edwin gick upp. Härligt att få komma upp när kaffet är klart! 👌

Lugt morgonmys... Redan vid 09-tiden hörde vi hur någon kom in genom dörren. Edwin är som vanligt snabb på att titta vem som kommer. Tjoho - storebrorsan! Äntligen får vi rå om honom efter en vecka ifrån varandra. Lycka! 💙

Brorsorna började genast att leka, nog hade dom saknat varandra! Själv gjorde jag mig redo för ett arbetspass. Kände hellre för att vara hemma med min älskade familj, men plikten kallade...

Tack och lov fick vi en bra arbetsdag! Lagomt mycket av allting och ett behagligt tempo. Vi hann till och med få till en liten kafferast - lyx! 😅

När klockan blev 15:00 fick vi äntligen börja städa och sedan bege oss hemåt. Hem till älsklingsgrabbarna! 

Dom hade nästan precis kommit in när jag kom hem. En stunds utelek och en promenad till affären. Nöjda kids som hade fått springa av sig och känna på det liiiiiilla av snön som låg kvar! Och storebrorsan hade fått köpa lördagsgodis - lycka! 🙊

Mattias började med maten medan jag och pojkarna satt vid köksbordet och ritade. En mysig stund... Sedan mumsade vi tacos för glatta livet, mums! Mattias hade även gjort sin favoritefterrätt, chokladpudding. Gott tyckte grabbarna, men nja, det är inte riktigt min grej... Mätta och belåtna blev vi allafall! 😋

Efter maten diskade jag undan och plockade ihop lite här. Edwin och Elias fick ta ett bad med pappsen medans. Uppskattat. Det var blött överallt sen, haha! 🙊

Efter badet brakade helvetet lös här hemma... Elias var arg som ett bi (fråb ingenstans!) och betedde sig som ja, jag vet inte vad. Han sprang runt och skrek och sa så himla dumma saker till oss. Han fick bland annat tag på en tändare och sa att han skulle bränna upp mitt ansikte. Liksom va?! Det vara bara en massa elaka saker som flög ur hans mun. Och när vi hotade om julklappar så skulle han minsann rymma och ta med alla paket. Vissa gånger var det svårt att hålla sig för skratt, men samtidigt blev vi oroliga. Vi kände verkligen inte igen Elias! Vi försökte prata med honom, men han höll bara för öronen och skrek.

Efter ett tag började han även hota oss, gå emot oss och slåss. Då var det nog! Mattias fick tag på honom och bar honom till sängen. Då blev han ju ännu mer skogstokig! Grinade och skrek på ett sätt som vi aldrig tidigare har sett. Han fick nästan svårt och andas, och till slut så kräktes han! Lilla vän... Då lugnade han ner sig och gick med på att borsta tänderna och hoppa i säng. Phew! 

Samtidigt så skulle Mattias iväg till min farmor och farfar och fixa en grej, så jag blev själv med barnen. Edwin var helt chockad över Elias beteende, och han gick omkring helt tyst här hemma. Trött var han också, somnade efter en flaska välling! 

Då kunde jag äntligen krypa ner bredvid Elias i hans säng och prata lite. Han var alldeles utmattad efter sitt enorma utbrott... Vi sa förlåt till varandra, kramades och lovade att vi skulle vara glada imorgon. Vet verkligen inte vad som hände ikväll? Ingenting som "startade" det hela liksom. Men man kan ju inte alltid vara go och glad heller. Alla har vi våra ups and downs! Men det som oroar oss är hur hemska saker som kan komma ur denna snart 4-åriga lilla mun... 😱

Sedan barnen hade somnat sjönk jag ner i soffan. Helt slut! Har inte gjort många knop alls... Duschat och tagit det lugnt bara. Och snart blir det hopp i säng! Ladda batterierna och hoppas på en glad morgondag... 🙊







Kommentarer
Johanna

Min lilla älskade vän! Han blev arg hos oss också, för ingenting. Bland annat när jag skulle rädda honom från att Ida slog hon fick jag dom där ögona och så sa han "du är alltid emot mig mamma". Fast jag hjälpte honom. Hmmm... Undra hur det står till eller om det bara är en period han är i nu?

En lite fråga... På söndagen innan jul. Ska ni göra nått speciellt då? Mer än hämta Elias? Vi skulle behöva en tomte? Nått du eller Mattias kan tänkas göra?

2014-11-23 @ 06:22:29
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0