himla bra torsdag... 👍

Torsdag och sovmorgon till 07:30 ungefĂ€r. BĂ„da barnen kom till oss pĂ„ natten, sĂ„ jag fick vakna upp bredvid tvĂ„ gosiga pojkar. Underbart! 

En lugn morgon hade vi hĂ€r hemma... Kaffe till mig och en varsin macka till grabbarna. Edwin mumsade glatt i sig sin medan Elias mest bara drack fruktsoppa. NĂ€r vi kollade bort en sekund, sĂ„ hade Edwin snott Ă„t sig Ă€ven storebrorsans macka och tryckt i sig. Haha! 🙊

Efter att sĂ€ngarna var bĂ€ddade och alla hade fĂ„tt pĂ„ sig klĂ€der sĂ„ gick vi ut. Burr vad kallt... Tror Ă€ven barnen tyckte det, lillebrorsan var för ovanlighetens skull inte alls sugen pĂ„ att vara ute. Men lite kul lyckades vi hitta pĂ„, och fick andas friskluft i nĂ€stan en timme! 👌

NĂ€r vi kom in igen var Edwin supertrött. Gjorde iordning gröt till bĂ„da tvĂ„, sedan lite frukt pĂ„ det. DĂ„ kom han in i andra andningen, full fart! Vi lekte och hade kul pĂ„ Elias rum, sedan hade vi turen att fĂ„ besök av mormor/gammelmormor! 

Glada barn! Edwin glömde bort att han var trött. Mormor och ungarna stĂ€ngde in sig pĂ„ Elias rum, och jag passade pĂ„ att stĂ€da toaletterna. Skönt! 

Efter en massa bus var det lunchdags, sedan gick Elias och mormor ut en stund. Dom skulle gĂ„ med sopor och skrapa rutorna pĂ„ vĂ„ran bil, men dom blev ute i över en timme! Dom hade haft riktigt skojigt, och jag fick massa tid till att dona bĂ€st jag ville. Edwin sov och jag körde ett varv med dammsugaren, vek ett berg med tvĂ€tt, förberedde middagen och unnade mig en lugn stund i soffan. VĂ€rdefull tid... 👌

NĂ€r mormor Ă„kte hem tog vi det lugnt framför en film. Barnen satt som ljus, och jag sprang mellan soffan och köket och gjorde klart middagen. Idag blev det snabbt och enkelt... Ugnsrostad potatis och morötter, tillsammans med en röra pĂ„ bacon, broccoli, cremefraiche och vitlök. SĂ„dĂ€r gott, men Elias Ă„t iallafall bra! 👍

SĂ„ fort Mattias kom hem frĂ„n jobbet klĂ€dde jag och Elias pĂ„ oss, hejdĂ„ pappa och lillebror! Vi Ă„kte till mitt jobb för att baka pepparkakor. En taggad Elias! 

SĂ„ himla mysig kvĂ€ll... Elias gjorde tvĂ„ plĂ„tar med finfina pepparkakor och tyckte det var riktigt kul. Vi vuxna hjĂ€lpte till, drack kaffe och lyssnade pĂ„ julmusik. Underbart! Fast Elias var ganska tyst, vi var ju ganska mĂ„nga, och han hade fullt upp att iaktta alla dom andra barnen. Men sĂ„ fort vi packat med oss alla peppisar, sagt hejdĂ„ och kommit ut till bilen sĂ„ började munnen gĂ„ i ett pĂ„ honom. Han pratade hela vĂ€gen hem och sjöng sĂ„nger om pepparkakor och bagare. Haha! 🙊

VĂ€l hemma blev det lite lek med lillebror som fortfarande var vaken. Även provsmakning av Elias bakverk, mmm vad goda! 👌

Storebrorsan var jĂ€ttetrött och somnade pĂ„ tvĂ„ röda vid 19:30-tiden. Edwin var det vĂ€rre med... Han ville inte sova! Det tog drygt en halvtimme innan han Ă€ntligen var i drömmarnas vĂ€rld. Godnatt finaste pojkarna! 💙

Nu Ă€r det vuxenkvĂ€ll... Vi har betalat rĂ€kningar, duschat, tĂ€nt ljus och Mattias kopplade in den nya lampan. Fint! 👌

Resten av kvĂ€llen spenderas i soffan framför Morden i Sandhamn. Sedan hopp i sĂ€ng och ladda inför morgondagen! FĂ„r se om Elina och Iris skulle komma dĂ„ istĂ€llet för idag! 😊









Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0