glögg och julmusik... 🎅

Söndag och sovmorgon till mammsen. Bara därför så sov Edwin enda till 07:40, haha... Men det var ändå skönt att få stänga in sig i sovrummet och slumra en stund till. Utvilad och pigg! 👌

Resten av morgonen och förmiddagen flöt på lugnt här hemma. Kaffe, påklädning, lek, bus och mys. Edwin var trött även fast han sov bra inatt, så vid 11-tiden somnade han igen. Lillhjärtat... 

Han sov enda till 13:15 ungefär, så under tiden hann jag stryka julgardinerna och måla en stor kruka från vitt till svart. Krukan blev jag nöjd med, och den står nu i vardagsrumsfönstret. Julgardinerna kändes dock inte 100% bra... Jag och rött går verkligen inte ihop. Mina sinnen blir verkligen störda, det skär sig i mitt huvud, haha. Vill jag ha en svart och vit jul så ska jag banne mig ha det också! 🙊 Bytte tillbaka till vita gardiner igen och ska försöka sälja dom röda. 

När Edwin vaknade åkte vi allihopa upp till Norrvägen. Mys med mormor och morfar! Vi drack kaffe och fikade gott. 

På eftermiddagen åkte vi hemåt igen. Vi skulle nämligen få besök! Peter och Evelina kom hit med glögg, pepparkakor och ädelost. Vilken lyx! 👌

Det blev en mysig fika med julmusik i bakgrunden, underbara julkänslor! Vill bara plocka fram alla ljusstakar och mysa järnet nu... Men Mattias förbjuder mig! Har iallafall plockat fram lite i smyg, så himla mysigt. Innan den kommande helgen så ska resten också fram iallafall. Punkt slut! ☝️

Klockan tickade på och vi hängde i soffan, spelade lite spel och lekte med lilleman innan vi sa hejdå till Peter och Evelina. Dom bor ju i Sundsvall, så vi ses inte så ofta. Men om några helger ska vi åka till dom och sova över. Längtas! 

Det blev en sen middag idag. Kyckling och ris till hela familjen, gott! Sedan diskade jag undan medan far och son läste bok. Jag hann knappt bli klar innan Mattias hade nattat Edwin, han var supertrött och somnade strax innan 19-tiden. Godnatt min fina! 💙

Nu är det söndagsmys på schemat. Har precis tagit en dusch, tänt ljus och plockat fram lite götta. Njuter av det lilla av julen som jag smygit fram. Snart ska vi se Maria Lang, sedan ska batterierna laddas inför en ny vecka! Inleder med jobb, ett em-pass. Sedan får vi se vad mer som händer! ✨







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0