fredag hela dagen... ✨

Fredag, och morgon klockan 06:30 tyckte Edwin. Men det var nog pappans fel, han kunde inte låta bli att pussa lite på honom - då vaknade han såklart. Fast bara en stund senare kom även Elias smygandes, så det var bara att kliva upp! 🙈

Kaffe, mackor och barnprogram. Mys! Sedan slängde jag in en tvätt, bäddade sängarna och klädde på ungarna. Redo för dagen! 

Elias ville gå ut redan vid 09-tiden, men jag sa att vi skulle vänta tills maskinen snurrat klart och jag hade hängt tvätten. Men då fick jag mig en uppläxning av Elias... "Man kan gå ut ändå, det brukar mamma göra. Kläderna är kvar där inne, visste du inte det?" 🙊

Jag lydde Elias och drog fram ytterkläderna. Ut i friskluften! Vi tog en promenad till Ica, skulle köpa en del grejer till middagen och lite fredagsgott. Edwin var supertrött och somnade i vagnen redan vid 09:30-tiden, så tidigt brukar han aldrig ta sin tupplur! 

Efter att vi handlat gick vi en extra liten runda. Elias ville gå förbi där "Tomten bor" och sedan lekte vi en stund i lekparken här utanför. Efter en halvtimme vaknade lillebror, så då gick vi in i värmen igen. Gröt till grabbarna! 👍

Sedan lekte brorsorna tillsammans medan jag hängde tvätten. Elias kommenterade att han hade rätt - kläderna var kvar i tvättmaskinen, hihi...

Mitt på dagen fick vi besök! Elina och Iris kom hit och lekte med oss. Trevligt värre. Elias bjöd på sina pepparkakor, vi drack kaffe, busade och pratade av oss.  Elias var så snäll med småttingarna! 

Efter ett tag fick barnen äta lunch, sedan hade vi en supertrött och gnällig lillebror. Vi gick ut igen! Elina och Iris gjorde oss sällskap till Ica, hade glömt att köpa lite grejer... En mysig promenad. Edwin somnade och Elias fick göra av med lite överflödig energi - toppen! 😅

Vid 15-tiden sa vi hejdå till tjejerna och gick in. Lite väl sent för Edwin att vakna den tiden, men vad gör man? 

Inne blev det filmmys i soffan. Två lugna barn faktiskt! Efter ett tag hjälpte Elias mig att börja med middagen, hemgjord pizza. Det tycker han är kul, och är så noggrann med allt han lägger på degen! 🙊

När Mattias kom hem blev det alltså pizza och cola som fredagsmiddag. Mums! Sedan tog Mattias tag i disken medan jag stoppade ner två kladdiga barn i badet... Plask och lek en lång stund. Kul att dom gillar att bada! 🙊

När dom var rena, fina och torra blev det Fredagsmys! Gosiga pyjamaskillar med en varsin skål med götta, framför Hitta Nemo. Elias fick äntligen sitt Angry Birds-godis, men hann fick gömma det för Edwin. Annars hade nog lillebrorsan ratat sin skål med majskrokar... 😜

Båda barnen fick gå och lägga sig vid 20-tiden, men ingen av dom ville sova. Till slut så vågade dom slappna av, och kunde äntligen komma till ro. Natti natti finaste killarna... 💙

En slö fredagskväll har vi här. Vi har inte ens tagit fram chipsen! Får se om vi hittar nån bra film, annars blir det kanske hopp i säng. Det är ju en dag imorgon också! 😅









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0