en vanlig bra dag... ☀️

Tisdag och en tidig morgon... Elias och Mattias åkte iväg på jobb/dagis, självklart så vaknade även Edwin då. Trött mamma! Lyckades hålla honom kvar i sängen en timme, men någe mer sömn vart det inte direkt. Upp och göra morgon! 😴

Tur att det är så mysigt på mornarna, jag är nog en av väldigt få som faktiskt uppskattar mörkret vi har nu! Älskar när man "måste" tända ljus direkt när man kliver upp, och får starta dagen långsamt. Älskade höst! ✨

Kaffe, frukost, påklädning och lek. Men jag hade en ganska gnällig och närgången liten kille här hemma. Svaret fick jag lite senare... En till tand har spruckit igenom! Första lilla tandsingen i underkäken. Ja, då får man faktiskt vara gnällig! 💙

Vid 11-tiden tog lilleman en powernap. Då tänkte jag försöka kolla efter liten julklappar att beställa. Men hann jag det? Näpp. Edwin tyckte att det räckte med en halvtimmes tupplur... 

Efter lite lunch klädde vi på oss och gick ut. Underbart höstväder! Soligt och friskt, utan att det var allt för kallt. Vi tog först en liten vagnpromenad, svängde in på både Ica och Röda Korset. Fyndade en vindjacka med fleece inuti och ett par vantar till Elias. Till mig blev det ett par jeans som satt som en smäck. Supernöjd! 

När vi hade lämnat av matkassarna och fynden från RK så gick vi till en lekpark. Äntligen fick Edwin traska om kring som han ville. Lycka! Det syntes verkligen hur han njöt. Lite gunga och spana på dom större barnen som lekte, häftigt! Vi var ute i 1,5 timme ungefär, verkligt skönt. Man får passa på när solen visar sig! 🍁🍃🍂☀️

När vi kom in igen var lilleman trött. Han fick helt enkelt sova en gång till. Vi hade en mysig stund i soffan, tittade på film och tillslut så sussade han sött. En halvtimmes chill i soffan för mamman också, härligt! 

När han vaknade igen var han lite gnällig. Vi satt bra länge och kramades innan jag skulle börja med middagen. Tur att vi skulle äta "snabbmat" idag. Snodde ihop en köttfärssås lite fort, sedan lekte jag med lilleman tills pappsen och Elias kom hem. Då blev Edwin piggare! 🙊

Middag med hela familjen runt bordet. Älskar dom stunderna! När vi får sitta och äta och prata tillsammans. Fast det blir allt svårare med Edwin som prompt ska "ka-a" (smaka) precis allt vi äter nu. Spelar ingen roll om det är kaffe eller rå lök, haha! 😅

Efter middagen kom min mamma förbi en sväng. Myste lite med grabbarna. Mattias kokade kaffe, sedan högg jag in på diskberget. Phew! 

Vid 18-tiden gick jag och Elias ut på lite "uppdrag". Mattias badade Edwin under tiden. Vi gick med sopor, hämtade upp julkartongerna från förrådet (lugn, ska inte julpynta riiiiiktigt än!) och åkte på granjakt. Brukar vilja ha en liten gran utanför dörren i en kruka. Elias tyckte det var superspännande att vara ute i mörkret med ficklampa! 🙊

När vi kom hem igen hade klockan hunnit bli mycket. Men lillebrorsan var fortfarande vaken och blev så glad av att se oss! Det blev kvällsfika för båda barnen, macka och yoghurt. Sedan tog Elias en snabbdusch innan det blev tandborstning och godnattkramar! Båda barnen somnade strax före 20:30-tiden. Lite väl sent, men ibland blir det så... 

En lugn kväll i soffan blev det för oss vuxna. Tända ljus och teve! Men snart blir det hopp i säng. Känner mig trött och frusen! Men vi har haft en himla fin dag, alldeles vanlig, men lugn och skön! 😊








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0