en trevlig lördag... 👍

Lördagen kickade vi igång strax innan 08-tiden. Jag hade fasligt ont i ryggen, råkade visst somna på soffan och förflyttade mig inte till sängen för ens vid 05-tiden. Aj... 😫

Elias och Edwin var pigga och glada, dom ville som vanligt kicka igång dagen på en gång. Eller på en gångs skull, som Elias säger! "Kom nu då, på en gångs skull..." Hihi! 🙊

Pappsen hade tur och fick sovmorgon, medan vi andra myste i soffan med kaffe och mackor. Sedan klädde vi på oss och väckte pappa! 

Förmiddagen lunkade sakta på... Mattias skulle åka och kolla om isen lagt sig på sjön. Det hade den, så han stannade och pimplade. Vad ska vi göra här hemma?! Uttråkade pojkar. Vi chansade och skickade ett sms till Elias mamma och lillasyster. Elias ville att vi skulle åka dit till Strömsbruk, han pratade om "filmkväll" (mitt på blanka dan!) tillsammans med både Edwin och Ida. Han skulle välja film, såklart. Haha. Men idag kom dom hit istället, och det gick minst lika bra! Lek, bus, kaffe, fika prat och lunch till barnen. En trevlig stund, trots att Edwin blev riktigt trött mot slutet. Kul att se hur mycket barnen tycker om att vara med varandra! ❤️

På eftermiddagen gick jag och Elias ut. Skönt med lite friskluft och egentid men honom! Vi gick till "skogen" vid vattentornet och spanade efter troll. Vi hade riktigt kul, han har enorm fantasi den killen! Vi hittade en koja och en slängd korg, det blev till vårat slott och en skattkista. Därifrån gick vi på olika uppdrag. Det var alltifrån att spana på monster, rädda djur, ringa Bärgarn som skulle röja upp på våra stigar och gå till affären och köpa skatter! 🙊

Vi var ute i 45 minuter, riktigt härligt. Sen kom Frida och Minnah hit, så vi gick in och gjorde lite fika. Det blev även lite lek och bus med grabbarna innan hon skulle vidare. Kul att träffas! 😘

Hmm, vad ska vi äta idag? Mattias hade diskat och gjort så fint i köket medan vi var ute, så jag hade ingen lust att stöka till där igen. Dessutom börjar frysen på att skrika efter en påfyllning... Hämtmat! Men ingen sliskig pizza idag inte. Vi lyxade till det och beställde från Route 84 - himmelskt gott. Elias fick en barnhamburgare, men han åt bara upp stripsen och några få tuggor på köttet. Edwin fick för första gången äta pannkaka. Men äppel-puré - mums! Han satt och åt hur länge som helst, kul att få kladda själv! 👌

Mätta och nöjda. Elias och Mattias tog ett bad. Det upptäckte såklart Edwin, så han stod i badrummet och plaskade för fullt. Det slutade med att alla grabbar trängdes i badkaret, hihi. 

Själv passade jag på att vika tvätt och slänga in en ny maskin. Vore trevligt att se botten på tvättkorgen snart. Minns inte sist jag gjorde det... 😅

Kvällen kom, och två trötta pyjamaskillar myste i soffan med oss. Det gick en Nalle Phu film på teven, och Elias satt som ett ljus. Även Edwin var ganska inne i filmen. En himla mysig stund. Storebrorsan fick även äta upp sitt Angry Birds-godis från igår. Tack och lov så förstår inte Edwin vad godis är. Än. Just nu är det bara mat, dryck, mackor och kakor som han vill smaka när han ser att vi äter! 

Vid 20-tiden blev det tandborstning och hopp i säng för bröderna bus. Båda två somnade relativt fort, godnatt älsklingar! 

Kvällen har varit lugn och fortsätter så. Har hängt tvätt, duschat och tagit fram adventsljusstaken som ju faktiskt ska tändas imorgon. Första ljuset! ✨

Dessvärre så blir det ingen mysig advent för min del... Har tagit på mig att jobba 11-19, ett helvetespass eftersom det är julskyltning och vi har extraöppet. Brukar betyda kaos! Men med 100% OB hela dagen så kan jag bita ihop. Pengarna behövs... Jobbar även måndag och tisdag, så detta var min sista lediga dag tills på Onsdag. Både skönt och gruvsamt! 🙈

Nu blir det film och gårdagens chips/godis med hjärtat. Är sjukt trött egentligen. Faaaast, det borde vara min tur att få sova ut imorgon?! 😁









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0