en till superbra dag... 👌

Onsdag och tidig morgon. Trots den ganska sena kvĂ€llen sĂ„ ville Edwin kliva upp nĂ€r pappsen och storebror skulle pĂ„ jobb/dagis. Bara att lyda! 🙈

En mysig morgon hade vi hĂ€r hemma... Kaffe och macka framför Sunes jul, det har typ blivit en tradition nu! Är glad att barnen Ă€lskar det lika mycket som mig, haha. 

Efter frukost och pĂ„klĂ€dning fick jag energi till att göra ett ryck hĂ€r hemma. Passade pĂ„ medan Edwin var pĂ„ bra humör och lekte sjĂ€lv. Fram med dammsugaren, det Ă€r toppen tycker lilleman! Ett vĂ€lbehövligt varv... StĂ€dade Ă€ven toaletterna, vek tvĂ€tt och hĂ€ngde en ny. Sedan torkade jag golven medan Edwin fick lite fika och tittade pĂ„ Barnkanalen i matstolen. FrĂ€scht och fint hĂ€r igen! 🌾

NĂ€r klockan var 11:30 somnade en trött liten kille. Jag trodde att det skulle bli som dom senaste dagarna, max en timmes tupplur. Men oj sĂ„ fel jag hade... Han sov i 2 timmar och 45 minuter! Det behövde han verkligen. Och jag hann ju med massor av bra saker! Eller ja. Jag kokade mig en kopp kaffe och myste ner mig i soffan. Mama-time! Lyckades iallafall hitta flera bra julklappar som jag bestĂ€llde! Till fyra olika personer som jag inte haft en aning om vad jag ska ge. SĂ„ det kĂ€ndes himla skönt! Fast det Ă€r mycket kvar, tur att vi har en Sundsvallstripp inbokad i början av December... 🙈

Jag hann nĂ€stan fĂ„ lite trĂ„kigt innan Edwin vaknade. NĂ€r han vĂ€l slog upp ögonen var han sĂ„Ă„Ă„ gosig. Han Ă€r inne i en riktig mamma-period nu har jag mĂ€rkt, mestadels mysigt! 🙊

Klockan rusade ivĂ€g, och vips var det dags att börja med middagen. Hann klart innan Elias och Mattias kom hem. Idag Ă„t vi julkorv, hemgjord potatismos och kokta morötter. Mmm! Edwin fick ocksĂ„ samma som oss. Fast en egen potatismos utan salt. Gjorde den med mjölk, smör och persilja istĂ€llet. Mums tyckte han. Och Ă€ven Elias, han Ă„t en stor portion! 😋

Efter maten diskade jag undan. Grabbarna lekte med pappsen. Sedan kom Tom hit, uppskattat! Vi hade disco och lekte för fullt. Mattias fick i uppgift att Ă„ka pĂ„ Ica för att hĂ€mta ut ett paket till mig, och handla lite smĂ„tt. Gissa om jag blev överraskad nĂ€r han kom tillbaka med allt som stod pĂ„ listan, plus en bukett med rosor! NĂ€r man minst anar det, blir man som gladast. Tack Ă€lskling! ❀ I paketet lĂ„g min bestĂ€llning med jeans och en Bondelid-tröja. Jag visste precis vilken storlek jag skulle ha pĂ„ jeansen eftersom jag köpte ett par lika i somras, ett par mörka som blivit lite för stora. Dom satt perfekt, och jag kan redan sĂ€ga att jag har ett par nya favvo-byxor! 👌

KvĂ€llen kom och vi hade en mysig stund. Lite spel och mĂ„larverkstad. Edwin gjorde sin första teckning! NĂ€r klockan nĂ€rmade sig 19:30 var det dags att göra tvĂ„ trött barn natteklara. Mattias nattade lillebror och jag nattade storebror. Det gick fort ikvĂ€ll. Trötta smĂ„ skatter... ✹

NĂ€r lugnet hade lagt sig tog jag en dusch. Sedan hade jag julklappsverkstad. UpptĂ€ckte att Elias hade typ 12 julklappar, och Edwin bara 2 stycken. Ooops! La undan en del grejer som Elias kan fĂ„ nĂ€r han fyller Ă„r istĂ€llet, sen ska vi försöka hitta nĂ„got bra till Edwin med. SvĂ„rt! Lite smĂ„grejer ska dom fĂ„ sĂ„klart, sen tycker jag nĂ€stan det Ă€r bĂ€ttre att vi köper en eller tvĂ„ varsina "lite bĂ€ttre" saker till dom. SĂ„ att det inte blir 100 paket att öppna pĂ„ julafton, för det Ă€r ju inte bara vi som köper till dom. Det kommer ju bli enorma högar! 😅

Slog in alla julklappar jag hade hĂ€r hemma. FĂ„r fortsĂ€tta nĂ€r alla bestĂ€llningar har kommit, och efter sista julshoppingen. KĂ€nner mig lite stressad, för jag Ă€r ganska sent ute för att vara mig! 🙈

Nu Ă€r klockan mycket och det Ă€r dags att sova. En bra dag lider mot sitt slut, och jag hoppas att morgondagen ocksĂ„ blir lika fin! 😊






Förresten Johanna... Den dĂ€r tröjan med stjĂ€rnor som Elias har pĂ„ bilden (Alfons), Ă€r det eran? Han tog hem den frĂ„n dagis och sa att han hade den hos er. Det Ă€r inte vĂ„ran iallafall, tror jag! :-) 


Kommentarer
Johanna

Nej Sara det Àr inte vÄran. Vi har en alfons men den Àr blÄ och en sÄn dÀr tunn tröja.

2014-11-13 @ 06:00:59
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se
Sara

Haha, dÄ fÄr vi lÀmna tillbaka den. Det hÀr hÀnder superofta... Mattias glömmer att ta hem Elias blöta/lortiga klÀder frÄn torkskÄpet, sen nÀr jag ber honom ta hem klÀderna sÄ kommer dom hem med heeelt fel ;P Och oftast sÄ sÀger Elias att det Àr "klÀder som mamma köpt" och Mattias tror vÀl pÄ det ;-)

2014-11-13 @ 09:08:59
Johanna

Haha lilla luring! Man kan inte lite blint pÄ dom smÄ liven. Hade visst sagt nÄtt om Anders och mig ocksÄ. KnÀppgök! :)

2014-11-13 @ 10:16:54
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se
Sara

Ja han har en enorm fantasi :-) Ja, hahaha, han sa att Anders skulle flytta. Eller redan hade flyttat. För mamma var dum pÄ han nÀr han spela tv-spel. Men sen Àndrade han historien och sa att Anders bara skulle sova hos en annan kille nÄgra nÀtter. Till slut sÄ spÄrade han ut och bara tokade sig! En riktig spjuver Àr han ;)

2014-11-13 @ 12:23:18


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0