en snabb onsdag... 🍃

Onsdag och en tidig morgon, pĂ„ Edwins begĂ€ran sĂ„klart. Jag var dödstrött och hade mer Ă€n gĂ€rna sovit ett tag till... Men vad göra? Bara att masa sig upp mot kaffebryggaren! 🙈

En lugn stund i soffan med kaffekoppen och en macka. Men numera har man alltid en liten unge vid benen som stĂ„r och gapar. "Ka" sĂ€ger han, och nöjer sig aldrig förens han har fĂ„tt smaka typ hĂ€lften av det man Ă€ter. Haha! Goprupp... 

NÀr jag hade kommit igÄng lite tog jag tag i dagen. BÀddade sÀngarna och slÀngde in en maskin tvÀtt, vek Àven en del rena klÀder. Edwin donade pÄ med sitt under tiden.

Vid 9-tiden kom Carro hit. Jag höll pÄ att göra mig iordning, sÄ hon gav Edwin gröt medans. SÄ fort tvÀttmaskinen hade gÄtt klart och tvÀtten hade hÀngts, sÄ klÀdde vi pÄ oss och gick ut till bilen... Vi skulle hÀlsa pÄ Carros syster Helen och "lilla" Emil.

En mysig stund fick vi dĂ€r! Kaffe, prat och lek. Grabbarna var snĂ€lla mot varandra för det mesta, hihi. Emil Ă€r ju 4 mĂ„nader Ă€ldre Ă€n Edwin, men ju Ă€ldre dom blir desto mindre kĂ€nns Ă„ldersskillnaden! Storkillarna vĂ„ra... 🙈

Mitt pĂ„ dagen började Edwin bli grinig. En blandning av hunger, trötthet och den dumma mamman som förbjöd honom att klĂ€ttra i trappen. Fyfarao vad taskigt va! Efter lite lunch tackade vi för oss och Ă„kte hemĂ„t... Lilleman somnade i bilen och sov hela vĂ€gen hem! 

VĂ€l hemma blev det soffmys med en gosig kille. Älskar nĂ€r han vill pussas och kramas! En liten promenad gick vi ocksĂ„, men burr vad kallt det var.... Klockan gick i rekordfart, sĂ„ efter en stunds lek hade klockan redan hunnit bli runt 17-tiden. Tjoho - pappsen kom hem! 😃

Till middag idag blev det nĂ„got sĂ„ enkelt som grĂ€ddstuvad pyttipanna med Ă€gg och rödbetor. Hade varken ork eller lust att göra nĂ„got annat... Men det gick ner iallafall. MĂ€tta och belĂ„tna! 

Efter maten fick Edwim hoppa ner i badet. Mattias satt dĂ€r och lekte med honom medan jag diskade undan och donade lite. Min fina Elefantöra hade fĂ„tt ett skott, sĂ„ jag planterade om det och hoppas att det ska ta sig! đŸŒ±

Efter lite kvĂ€llsmys med en gosig pyjamaskille var det dags för vĂ€lling och hopp i sĂ€ng! Trött kille som bara sovit tvĂ„ korta stunder i bilen till och frĂ„n Friggesund. Godnatt min skatt... 💖

NĂ€r lilleman hade somnat tog jag en dusch. Sedan parkerade jag i soffan, och hĂ€r ligger jag Ă€n. Det hĂ€r jĂ€kla envisa hostan tar kĂ„l pĂ„ mig... Fy vad jobbigt det Ă€r! Och Ă€nnu jobbigare Ă€r det att höra lilleman som ocksĂ„ kĂ€mpar med hostan. Gör oss friska snaaaart... Ska försöka somna tidigt och hoppas att sömnen gör underverk! 







Kommentarer
Helen

Söta killar vi har! Tack för titten och gott fikabröd 😊

2014-11-05 @ 21:16:49


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0