en ny vecka här... ☔️

Måndag, regn och ny vecka. Jag var trött när Edwin vaknade imorse, och en aning förvirrad. Vad var klockan? Vart är Elias och Mattias? Dom hade visst hunnit åka på jobb/dagis, och klockan var faktiskt runt 8-tiden. Men natten var sådär... Både Elias och Edwin kom in till våran säng. Och lillbrorsan tyckte att det var läge att busa då. Tack och lov så kunde Elias sova trots att Edwin låg och pillade honom i ansiktet, haha. 

Morgonen här hemma var som vanligt lugn. Kaffe och macka, sedan lek och bus! 

Hela förmiddagen spenderade vi i myskläder och gjorde inte speciellt mycket. Man får ha sånna dagar ibland... Jag fixade iallafall iordning en liten myshörna i Elias rum. Hans gamla växa-säng har ju stått mitt i rummet med en massa skit i bara. Nu flyttade jag den till ett hörn, la i en madrass, en filt och alla hans gosedjur. En mysig läs-och tv-hörna! 👍

Klockan 11:30 somnade en trött liten kille. Han sov i två timmar, och jag gjorde absolut ingenting under tiden. Eller jo, jag tittade på en film. Riktigt skönt... 

När lilleman vaknade igen så fick han lunch. Mums! Sedan hade vi tur och fick besök av Tompa. Glad Edwin! 😃

Medan Tom var här och lekte så fick jag faktiskt lite gjort. Jag passade på att springa ut med sopsorteringen och hämta posten. Sedan körde jag ett varv med dammsugaren. Väääälbehövligt kan man säga! 😅

Klockan tickade på fort, och vips var det dags att börja med maten. Hann precis klart tills storgrabbarna kom hem. Idag åt vi chili con carne, ris, sallad och baguetter från ugnen. Mmmm! 👌

Elias var på bra humör idag, han blev verkligen glad för sin nya myshörna. Pojkarna hade lite disco på Elias rum medan jag röjde undan i köket. Sedan fick storebrorsan följa med mig på Ica och handla. Edwin fick ta ett bad med pappsen medans! 

Skönt att komma hemifrån en liten stund. Skulle egentligen bara köpa mjölk och barnmat, men ut kom vi med tre fullproppade kassar. Så kan det gå, haha! 😅

Väl hemma igen blev det lite lek innan Edwin stupade i säng, trött kille! Elias höll ut ett tag till. Vi myste i hans säng och kollade i en fotobok från hans 3 första år. Det tyckte han var roligt! Sedan somnade han vid 19:30-tiden. Godnatt finaste skatterna! 💙

Nu är det kväller och soffan är intagen! Har duschat och tänt ljus, så nu blir det inte så mycket mer idag. Teve innan sängen kallar... Kanske lite spel med Mattias också! 😊







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0