en mysig torsdag... ✨

Torsdag och tidig morgon, igen. Edwin sov oroligt inatt, men vaknade ändå när Elias och Mattias klev upp. Vällingmys i sängen med storebror, det var mysigt tyckte Edwin! 👌

När storgrabbarna hade åkt hade vi som vanligt lugnt morgonmys. Kaffe, tända ljus och teven. Lilleman fick macka, den nya favoriten. Tror att "ka" betyder både smaka och macka, för varje morgon går han efter mig till köket och säger "ka" - sedan blir han överlycklig när han får sin lilla macka! 🙊

Efter alla morgonbestyr gjorde vi oss redo för att åka till stan. Ett tripp till A&H och Kjelles var inplanerad. Vi hade tur och fick gammelmormor med oss! 

En hel del shopping blev det... Någon julklapp och lite grejer hem. Bland annat en amaryllis, en söt liten tomte och en stor vit bock. Gillar egentligen inte tomtar, men några stycken kan jag ha. Bocken har jag planerat att köpa länge, har en mindre sån sedan tidigare. Så fin! 👌

Mitt på dagen följde vi med gammelmormor hem för att äta lunch och fika. Mysigt! Edwin sov en stund också. Sedan smet jag iväg helt själv ner på stan och shoppade lite mer. Mest julklappar till Edwin, men även till en del andra. Så nu kan jag stryka rätt många på julklappalistan - skönt! Barnens klappar är helt klara, förutom eventuellt en varsin grej till. Måsta kolla lite med alla andra vad dom köpt/tänker köpa! Är glad att jag börjar se ljuset... 🙊

Vid 15-tiden kom vi hem igen. Edwin donade på med sitt och jag med mitt. Flyttade runt på lite lampor och ljusslingor. Satte även en lång ute-slinga på balkongräcket, så mysigt så! Råkade även sätta upp en julstjärna i fönstret i vardagsrummet... Ooops! Men den är faktiskt svart, och det är det enda jag har tagit fram än så länge. Så det borde vara okej, haha! 🙈

Efter ett tag var det dags att börja med maten. På med potatis och in med fisk i ugnen, sedan kunde jag leka med Edwin en stund och även ge honom middag. 

När Elias och Mattias kom hem blev lilleman som vanligt överlycklig! Höjdpunkten på dagen. Vi satt alla i köket och åt/pratade. Men det börjar bli svårt att få Edwin att sitta stilla nu... Han klättrar bara upp på bordet och lyssnar inte för fem öre. Sedan blir han helt tokig när vi tar ner honom. Unge! 🙈

Efter maten diskade jag undan, sedan skulle Mattias iväg på kvällsjobb. Så jag och barnen blev ensamma. Trött mamma och trötta barn... Men det gick bra ändå, en fin kväll fick vi - utan skrik och grin! 👌

Pojkarna tog ett långbad tillsammans. Riktigt roligt hade dom, och jag fick tvinga upp dom till slut. Rena och gosiga pyjamasgrabbar... Mys! Vi lekte en stund och vips hade klockan blivit läggdags. Edwin somnade själv strax före 19-tiden efter en flaska välling, han var riktigt trött efter en 40 minuter tupplur idag bara. Elias somnade vid 19:30-tiden efter en saga. Godnatt älsklingarna! 💙

När Mattias kom hem igen började jag på att röja upp i vårt datorrum, som har förvandlats till ett förråd... Nu går det iallafall att gå in där, och det finns plats för alla inslagna julklappar! Ja, det blev ju ett gäng till ikväll. Slog in dagens shoppingskörd, och högarna bara växer. Men det är ju bara jul en gång om året, och jag äääälskar att ge bort saker! 🙊

Nu är det dags att hoppa i säng. Kvällen försvann lika fort som den kom! Ska bli skönt att få ladda batterierna inför morgondagen... Det vankas nämligen em-jobb för min del. Men sen har vi en ledig helg tillsammans! 👌












Kommentarer
Carro

Vilken gullig liten tomte :)

2014-11-14 @ 07:37:28
URL: http://carroskottar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0