en mysig lördag... 👌

Lördagen kickade vi igång med buller och brak klockan 06:45 ungefär. Iallafall jag och barnen. Pappan flirtade till sig en sovmorgon!

Vi började med att bädda rent i Elias säng, en liten kissolycka... Första på väldigt länge! Antar att det berodde på att det dracks en del cola igårkväll. Han var iallafall nöjd att alla gosedjur i sängen hade klarat sig! 🙊

När barnen var påklädda blev det kaffe och frukost. Och självklart lite Sunes jul. Snart kan vi alla repliker utantill... Haha. Elias och Edwin lekte rätt bra tillsammans, så jag hann vika tvätt och slänga in en ny maskin med dom blöta sängkläderna. 

Vid 9-tiden kom pappsen upp. Glada barn! Sedan rullade förmiddagen på här hemma... Lek och bus! 

När klockan närmade sig 11:30 kom min mormor hit, hon skulle vara här med Edwin hela eftermiddagen/kvällen. Jag, Elias och Mattias pussade lillebror hejdå och åkte mot Strömsbruk... Lite kaffe, lek och bus! Elias hade saknat mamma och Ida, så det gjorde honom nog inget att han fick komma dit en dag tidigare! 

Vid 13-tiden åkte jag och Mattias. Mot Gävle! Vi hade fått låna mamma och pappas biljetter till Brynäs - Frölunda. Men började matchen när vi trodde? Nej... Vi var helt inställda på att matchen började klockan 16:00 och ville vara i tid så vi kunde äta där innan. När vi var påväg ringer mamma och säger att matchen börjar klockan 18:30! Jahapp, lite väl tidigt ute var vi... 🙈

Men det löste vi genom ett besök i Söderhamn. Strosa runt på E-center... Och det var väl tur - för på Barnens hus hittade vi dom två sista julklapparna till barnen. En varsin lite "större" grej som vi tror dom blir glada för. Så nu är vi klara till ungarna, skön känsla! 👍

Vi var tidiga till Gavlerinken och kunde sitta ner och äta i lugn och ro. Tacobuffé, mmmm... Sedan fick vi se en rätt bra match. Brynäsvinst! 😃

Efter en mysig dag på tu man hand med älsklingen är vi nu påväg hem. Mattias drog nitlotten och fick köra! Längtar hem till lilleman, hoppas nästan att han vaknar så vi får pussas och kramas. Edwin och gammelmormor hade haft en bra eftermiddag. Det tvivlar jag inte på! ❤️

Imorgon är det Söndag, och mammans tur att få sovmorgon. Tjohooo! 👌





Kommentarer
Johanna

"Du förstör mina änglar" sa Elias i eftermiddag. Förstod inte vad han pratade om. Fick svaret: "men mamma det är på Sunes jul".

2014-11-15 @ 23:07:36
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se
Sara

Hahahaha :) bara han inte tar efter allt tok som dom hittar på ;)

2014-11-16 @ 00:05:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0