en härlig fredag... ✨

Fredagen kickade vi igång då pappan skulle åka på jobbet. Eller ja, kickade igång var väl fel ord... Jag lyckades faktiskt få Edwin att ligga kvar i sängen ganska länge. Han var nog trött, men han ville inte somna om. Men lite morgonmys i sängen är aldrig fel, skön start! 👌

Sedan blev det kaffe och macka. Äntligen blev jag pigg! Passade på att bädda rent i sängarna medan energin fanns. Sedan lekte jag en stund med lilleman innan vi hoppade ur myskläderna och gjorde oss redo för dagen! 

Vid 10:30-tiden fick Edwin gröt, sedan gick vi ut. Lilleman var trött och skulle sova i vagnen. Vi mötte upp Carro, sedan gick vi till Ica för att hämta ut paket. En julklapp till min älskling! Därefter gick vi till Röda Korset. Julpremiär där idag. Och herregud vad med folk... Det gick inte att röra sig där inne. Speciellt inte mer barnvagn. Lyckades dock riva åt mig litegranna. En helt ny tomtedräkt till Elias för 20 kronor.  Det var i strl 116, men byxorna var extremt korta. Men det funkar nog med ett par röda fleecebyxor som vi har här hemma. Även Edwin fick en tomtedräkt som han kan ha när vi ska titta på storebrorsans luciatåg på dagis. Hittade även en halmbock, två ljuslyktor och ett gulligt tomtepar för en billig peng. Får gå dit en annan dag och kika lite mer! 👍

Medan Edwin sov i vagnen gick vi in till Carro och drack te. Längesedan vi kunde sitta och babbla på helt ensamma. Men nu fick vi chansen! Lilleman bara sov och sov. En tupplur på två timmar ute i friskluften, härligt! 👌

När lilleman vaknen gick vi hemåt. Sedan spenderade vi resten av vår eftermiddag i köket... Långkok på G! Hade tagit fram älgkött som fick stå på spisen och puttra i några timmar. Samtidigt så körde jag igång och bakade en mjukpepparkaka. Men nej, jag kan verkligen inte baka. Kan. Inte. Blir bara arg och less. Allt blir misslyckat, så jag får nog inse att bakning inte är min grej... Haha! 😂

Edwin satt och ritade medan jag stökade runt i köket. En mysig stund. Och gott luktade det - både älggryta och pepparkaka! 👌

När Mattias kom hem högg vi in på maten. Älggryta med potatiskroketter och sallad. Mört och gott, men lite väl salt. Sedan lite kaffe och misslyckad kaka till efterrätt. Mätta och belåtna! 

Efter maten gick jag och hämtade posten. Ännu ett paket! Fler julklappar... Slog in dom på en gång medan grabbarna lekte. Sedan erbjöd sig Mattias att ta tag i diskberget, gärna för mig! 😅

Jag och lilleman lekte en liten stund innan han blev allt för trött. Välling och hopp i säng! Godnatt mitt fina barn! 💙

Har precis tagit en dusch och sjunkit ner i soffan nu. Tända ljus och en film - fredagsmys! ✨







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0