en dag på bortaplan... 🍃

Fredag och morgon strax efter 07:30-tiden. Blev väckt av min lilla mysiga kille som var puss-sugen, underbart. Fast nog var jag trött alltid. Den här jäkla hostan verkar aldrig vilja försvinna... 

Morgonkaffe, lek och barnprogram. En lugn och skön morgon. Sedan fick vi bråttomt... Vi fick en tid på Hälsocentralen klockan 10:00 och hade en timme på oss att bli redo. Varken jag eller Edwin var ens i närheten av att vara färdiga. Panik! Men vi hade en väldans tur. Min mormor dök upp som en räddande ängel och gjorde så att vi kom iväg i tid. Tur! Inte helt fel med sällskap till stan heller! 👍

Det blev en ganska lång väntan på Hälsocentralen. Mormor satt vagn-vakt nere i receptionen medan jag och Edwin var där uppe och väntade. En viss liten kille gick runt och charmade allihopa där, han trivdes verkligen! 🙊

Var lite orolig när jag såg att vi fick en manlig läkare. Edwin brukar nämligen börja grina så fort en främmande man pratar med honom, eller bara visar sig. Men inte den här gången?! Doktorn fick prata, klämma, känna och lyssna på hans andning utan att han protesterade det minsta. Wow! Dessutom kostade han på sig ett leende när doktorn lekte lite brum-brum-bil med stetoskopet. Stolt mamma! 👏

Allt såg bra ut med lilleman, ingen fara. Förmodligen bara ett dumt virus... Himla skönt att veta! 💙

Efter hc-besöket promenerade vi vidare mot stan. Kikade på lite farsdagspresenter och julklappar. Hittade fina saker till mina favoritpappor! Julklappar gick det sämre med... Vet verkligen inte vad jag ska hitta på till dom som är kvar. En tripp till Ljusdal och Sundsvall skulle jag behöva! Elias julklappskalender är iallafall klar, alltid något. Tur det inte är någon panik ännu! 😅

Edwin somnade i vagnen en stund, då passade jag och mormor på att ta en fika på Dackås. Mums! Energipåfyllning... Lilleman vaknade efter ett tag och fick lite lunch i magen. Bytte blöja och sedan fick han gå runt och röra lite på benen innan vi gick vidade. Inte så poppis att sätta sig i vagnen igen, haha! 🙈

Efter ytterligare en liten runda blev det ett besök på A&H. Snusköp och lite mer. Bland annat en ljusslinga till Edwins rum och några rullar med "årets" julklappspapper. Ett jättefint grått mönstrat, med röda snören till. Finfint! ✨

På vägen hem hämtade vi upp mamma också, som hade varit och tränat. Väl hemma packades allt upp och vi pustade ut. Skönt att komma hem! Vi hade även turen att få besök av Tompa, hipp hurra tyckte Edwin! 😃

Klockan tickade på i en väldig fart, och vips kom pappsen hem från jobbet. Med pizza! Fredagsmys... 

Efter maten fick lilleman ta ett bad med pappsen. Själv gick jag med sopsorteringen och hängde sedan en tvätt. Sedan blev det tidigt kvällsmys med en trött lite kille... 

När klockan var 18:30 orkade han inte hålla ögonen öppna längre. Godnatt min skatt... Vi vuxna har tagit en dusch och sjunkit ner i soffan nu. Tända ljus, chips och en film! 👌

Har även hunnit nätshoppa lite faktiskt. Ett par jeans och en tshirt, för nästan inga pengar alls. Tjoho! Så kan det gå när man letar julklappar! 🙊








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0