en bra torsdag... 👍

Torsdagen inleddes med trötta ögon vid 07-tiden. Lyckades hĂ„lla Edwin kvar i sĂ€ngen i en halvtimme och mysa iallafall, sedan fick jag slĂ€pa mig mot kaffebryggaren... 😮

En lugn och skön stund med kaffekoppen i handen. Edwin fick sin Ă€lskade macka. En av favoritstunderna pĂ„ dagen typ, haha. Fast han brukar komma och sno Ă„t sig lite av min macka ocksĂ„, mĂ„ste ju fĂ„ smaka mamma! 🙊

NĂ€r jag hade piggnat till blev det pĂ„klĂ€dning och bĂ€dda sĂ€ngarna. DĂ„ kan dagen börja pĂ„ allvar! 

Vid 10-tiden kom min mormor hit. Först var det meningen att jag, mamma och Edwin skulle Äka dit och fika innan vi skulle handla pÄ Maxi. Men istÀllet erbjöd sig mormor att komma hit sÄ Edwin slapp följa med oss till stan. Det var ÀndÄ snart sovdags för honom, sÄ jag och mamma Äkte ivÀg sjÀlva!

En riktig storhandling blev det... Men med rabatter och pant sĂ„ blev det "bara" 799 kronor. Men ett vĂ€lfylt kylskĂ„p Ă€r aldrig fel. Skönt att strosa runt dĂ€r sjĂ€lv med mamma! Lyckades hitta en till julsak i riktig Sara-style. En vit gran med led-belysning, sĂ„ enkel men fin! đŸŒČ✹

NĂ€r vi kom hem frĂ„n stan sĂ„ hade vi kafferep! Edwin somnade nĂ€r vi Ă„kte till stan, sova hela tiden vi var borta och sov nĂ€r vi kom tillbaka. En tupplur pĂ„ 2,5 timme. Tröttis! 🙊

Mamma och mormor stannade och lekte ett tag efter att vi hade fikat. Sedan blev jag och lilleman ensamma. BĂ„de han och jag var rastlösa, sĂ„ vi klĂ€dde pĂ„ oss och gick ut i det grĂ„a vĂ€dret. Riktigt skönt! 

Edwin fick springa runt pĂ„ sina smĂ„ upptĂ€cksfĂ€rder. Han Ă€r verkligen orĂ€dd min lilla kille... Lite lek i lekparken blev det ocksĂ„. Han Ă€lskar att vara ute, och det Ă€r sĂ„ kul att se hur lycklig han blir nĂ€r han förstĂ„r att skorna ska pĂ„! 😃

Efter en halvtimme gick vi in igen. Burr, riktigt grĂ„kallt... Vi satte oss vid köksbordet och ritade istĂ€llet. NĂ„got som lilleman har börjat intressera sig för nu! Tror visst att tomten kommer med ett paket stora kritor pĂ„ julafton, hihi. DĂ„ blir nog Elias nöjd ocksĂ„, sĂ„ slipper lillebrorsan bryta av alla hans smĂ„kritor! 🙊

Efter ett tag var det middagsdags för Edwin. Sedan lekte han inne pĂ„ brorsans rum medan jag vek tvĂ€tt, hĂ€ngde en ny och började med maten. Mattias blen sen idag och skulle inte komma hem förens till kvĂ€llen, sĂ„ jag fick Ă€ta ensam. Potatis och torsk i dill/rĂ€ksĂ„s. Helt OK! 

Resten av eftermiddagen var mysig med mitt lilla hjĂ€rta. Lek och bus! Det blev Ă€ven ett bad, dĂ€r satt han lĂ€nge och njöt. Plask plask! 💩

Lillpluppen höll ut lĂ€nge ikvĂ€ll. Han ville ju hinna busa med pappsen! Överlycklig nĂ€r han Ă€ntligen kom hem. Sedan blev han övertrött och hade svĂ„rt att somna... Men runt 20-tiden var han i drömmarnas vĂ€rld iallafall. Godnatt Ă€lskade unge! 💙

KvĂ€llen Ă€r kom och Ă€r snart slut. Mattias diskade undan medan jag tog en skön dusch. Sedan slog vi oss ner i soffan framför BrynĂ€smatchen. Men snart Ă€r det dags att sĂ€ga tack och godnatt. Det Ă€r en dag imorgon ocksĂ„! ✹








Kommentarer
Carro

Vad synd att vi Àr förkyld annars hade ju ni ocksÄ kunna kommit hit medan dom greja med bilen. :)

2014-11-21 @ 07:29:17
URL: http://carroskottar.blogg.se
Sara

Ja precis! Men vi fÄr se till att ses en annan dag! :-)

2014-11-21 @ 20:55:36


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0