det blev bättre... ✨

Torsdag och sovmorgon till 08:20 ungefär. Men vad hjälpte det? Jag har hostat som en galning hela natten och förlorat många timmars sömn, så jag ville bara dra täcket över huvudet och sova bort hela dagen... Kände mig riktigt down och deppig, noll ork i kroppen. Inte ens kaffe hjälpte idag! 😱

En lugn och skön morgon hade vi tack och lov. Men jag kunde inte riktigt slappna av... Tusen saker som borde göras, ett trött huvud, en trött kropp och en uttråkad 1-åring. Bra kombo! 

Sms:ade mamma och undrade om hon ville komma hit och leka lite med lilleman medan jag skulle försöka göra lite nytta. Men hon tyckte att jag kunde komma dit med Edwin istället. Sagt och gjort. En glad kille som fick träffa favoritmormorn! 

Jag stannade ett tag och drack lite mer kaffe. Sedan skulle Edwin äta och ta en tupplur, så då passade jag på att åka hem helt ensam och röja undan lite på min långa to-do-lista... 

Stannade först till på Ica för att köpa lite grejer som fattades här hemma. En fin orkidé fick också följa med hem, dom kostade bara 45 kronor! 👌

Även en snabb titt inne på Röda Korset blev det. Ganska tomt på saker där nu, men jag lyckades fynda en Mumin-body till Edwin och en Musse-tavla till Elias. Alltid något! 

Väl hemma samlade jag ihop den lilla energin jag hade, och tog ett varv med dammsugaren. Mer än välbehövligt kan man säga! Usch hur det såg ut. Slängde även in hallmattorna i tvättmaskinen, torkade golven och bäddade rent i allas sängar. Ett skönt ryck! ✨

Carro kom hit mitt i städningen, så när jag var klar åkte vi upp till mamma och Edwin igen. En promenad stod på schemat! 

Edwin fick äta lunch först, sedan klädde vi oss varmt och gick ut. Härlig frisk och kall luft... Vi promenerade till Forsa Trägård, dom har gjort en mysig liten butik nu i höst/vinter. Så mycket fina grejer. Jag kunde inte motstå att köpa en hyacint och en liten innegran! 🌲

Sedan promenerade vi hemåt. Frusna och fikasugna. En mysig stund med kaffe, bullar och tända ljus hos mamma! Genast kändes den här dagen mycket bättre... Ett städryck, friskluft, motion och härligt umgänge med fina människor! ✨

Vips hade klockan sprungit iväg och det var sen eftermiddag. Dags att åka hemåt... Pappsen var redan hemma, och lillemam blev som vanligt glad. Grabbarna lekte medan jag lagade middag. Sedan åt vi allihopa! Idag bjöds det på en höstig lasagne med älgfärs och torkade trattisar. Riktigt gott vart det faktiskt! 👌

Efter maten röjde jag undan i köket och diskade, medan far och son lekte vidare. Sedan låg vi allihopa på golvet i vardagsrummet och busade, en himla mysig eftermiddag! 

När klockan närmade sig 19-tiden hade vi en riktig tröttis här hemma. Hopp i pyjamasen och lite vällingmys, sedan somnade han gott. Finaste älsklingen... 

En lugn kväll i soffan väntar. Ett städat hem, tända ljus, teven och en kopp té. Med honung. Blir gaaalen på min hosta! Ska nog ta ett varmt bad med innan jag kryper ner i den renbäddade sängen... 👌

Imorgon ska vi en sväng till stan. Lite farsdagspresenter och julklappar ska jag spana efter! Dessutom blir det nog ett besök på hälsocentralen med lilleman. Han har varit snorig/hostig/rosslig i nästan två veckor nu! Även om han inte har varit febrig eller hängig så vore det skönt om någon fick ta en titt på honom... Det värsta som finns är när barnen är sjuka! 😔









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0