bra dag trots trötthet... 😁

Onsdag och en galet trött mamma imorse. Men jag får helt och hållet skylla mig själv. Är man så envis att man "måste" göra klart en fotobok innan man lägger sig, fast klockan redan passerat midnatt för två timmar sedan - ja, då är det ju ganska självklart att man blir trött dagen efter... 😅🔫

Men nu är iallafall en fin fotobok på Edwins första år påväg hem till oss. Och efter två koppar morgonkaffe så glömde jag bort hur trött jag var. 

En lugn och skön förmiddag inomhus. Edwin lekte bra själv, och jag körde igång med tvätten... Phew! Nu går det att stänga locket iallafall. Men det känns fortfarande som tio meter ner till botten! 🙈

Jag gick även igenom Elias stökiga klädbyrå. Lägga undan lite urväxta plagg, och ta fram några som legat och väntar i växa-i-lådan. Måste köpa mer kalsonger, strumpor och mysbyxor till honom såg jag! Hörde du det Tomten?! 😘

Vid 11:30-tiden somnade lilleman. I samma veva kom Carro hit. En timmes kompishäng i soffan! Prat om ditten och datten, sedan tog jag fram alla julklappar för att göra en sista check och sedan lägga dom i ordning i olika kassar. Längtar så sjukt mycket till jul nu... 🎅

När Edwin vaknade fick han lunch, sedan klädde vi på oss och gick ut. Solsken! Riktigt härlig luft... Vi gick först till Ica, hämtade ut den lilla "julklappen" därifrån. Ett stort doftljus som verkligen luktade jul. Sedan gick vi vidare mot Röda Korset. Några småfynd bara, bland annat en vit porslinsburk som såg ut som en konservburk. Föll pladask för den, jag och udda saker - haha! 😂

Vi gick en ganska lång runda, var ute enda till 15-tiden. Min trötthet var som bortblåst när jag kom in. Promenader och friskluft gör underverk... 👌

När vi kom in blev det lite lek, sedan måsta jag börja med maten. Idag blev det korvstroganoff som vi högg in på när Elias och Mattias kom hem från jobb/dagis. Mums! 

Efter maten försvann Elias och Edwin in i vardagsrummet. Edwin skrattade åt Elias vad än han gjorde, blir alldeles varm i kroppen när jag hör och ser dom! Dom lekte Följa John, lillebror härmade allt som storebror gjorde. Vi vuxna drack en kopp kaffe och hann prata lite i lugn och ro. 

Sedan var det dags att hugga in på diskberget. Grabbarna hoppade ner i ett bad med pappsen under tiden. Sedan blev det lek och mys med två gosiga pyjamaskillar! 😍

Kvällen kom oerhört fort, och vips var det dags för lillebror att sova. Han slocknade på två röda vid 19-tiden. Elias höll ut drygt en timme längre. Så nu är det vuxenkväll i soffan. Nyduschad, lite kvällsfika, tända ljus och en film... 👌

Imorgon väntar en rolig dag! Elias har tagit helg från dagis och blir hemma med oss. Vi får besök av Elina och Iris också. Blir roligt! Sedan ska jag och Elias iväg på en rolig sak när Mattias kommit hem från jobbet... Pepparkaksbak på jobbet! En mysig kväll nere i bageriet, med bak och julmusik. Det tror jag hann tycker blir mysigt - jag längtar iallafall! 😃








Kommentarer
Mamma

Tomten har antecknat! 😘🎅🎁

2014-11-26 @ 23:14:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0