välkommen maj månad... 🌸

Torsdag och första maj. Vad passar bättre än att inleda denna månad med snö och hagel? Tur att min mamma har lärt mig att man inte ska lägga energi på sånt man inte kan göra något åt. Så, lite dåligt väder är inget att hänga läpp för... Och jag är ju så knäpp så jag älskar regnväder lika mycket som solsken! 😁

Natten var hyffsat bra, trots att jag somnade sent. Båda barnen vaknade vid 05-tiden och ville komma till våran säng. Marsch ut i soffan för pappan! Själv myste jag ner mig mitt emellan världens gosigaste småpojkar, båda två somnade om på en gång och jag hade inte velat vara någon annanstans på jorden just då... 💙

Elias och Mattias klev upp tidigt, dom skulle nämligen iväg och fiska. Lycklig storebror! Dom hade med sig korv med bröd, festis och gofika. Taggade killar! Edwin och jag tog en sovmorgon, sedan hoppade vi i kläderna och begav oss direkt till min mormor. Frukostdejt! ☕️🍼

Hon bjöd på gröt- och äggfrukost. Även lilleman fick äta sin morgongröt där, hela portionen gick ner! Sedan klädde vi på oss och tog en promenad med vagnen som jag hade packat med. En timmes skön promenix blev det. Lite regn och hagel har väl ingen dött av! Eller jo, där ljög jag nog... Vi överlevde iallafall, och fick även se en skymt av solen. En härlig runda! 

När vi kom in igen blev det kaffe och sockerkaka, sedan tog vi det lugnt och myste med lilleman. På tidiga eftermiddagen åkte vi hemåt igen. 

Vi kom hem till två trötta fiskare som låg och sov på soffan! 🙊 Edwin var också trött, så han och jag la oss i sängen och vilade vi med. Riktigt skönt!

När vi vaknade blev det soffmys med resten av familjen. Lite pussel, lite tv och lite lek. Till middag blev det samma som igår, det var så mycket pastasallad kvar! 

Efter middagen var det bad-time! Jag och Elias började med en dusch, sedan tappade vi upp vatten så att Edwin också kunde få bada med oss. Men jag tror nog att lillebror uppskattade badet mer än storebrorsan, haha. Edwin plaskar och stänker så det står härliga till. Och han försöker hela tiden ta Elias leksaker. Tillslut tröttnade storebrorsan och ropade på pappa som fick komma och ta upp Edwin. Elias och jag fyllde på nytt varmare vatten och sedan viskade han "äntligen lite lugn och ro till oss!" HAHA! 😂

När vi var rena och fina blev det hopp i pyjamasarna för pojkarna, även fast klockan inte var så mycket. Men finns det något mysigare än pyjamas-ungar? 👌

Kvällen var lugn och skön. Lek varvat med mys, och mestadels glada miner. Jag hann hänga en tvätt och dona lite också... Efter välling/kvällsfika fick barnen hoppa i säng. Edwin somnade vid 20:30 och Elias strax därefter. Så nu är det vuxen-time! Vi ska se en hyrfilm vi inte har sett, och äta lite popcorn. Dock är det en skräck/komedi vilket jag inte alls är förtjust i direkt, men vad gör man inte för laget? 

Imorgon väntar en rolig dag med familjen. En tripp till stan, sedan får vi hämta nycklarna till lägenheten! Så vi ska självklart dit och inspektera. På eftermiddagen och kvällen ska pappan jobba, så då får jag och barnen fredagsmysa själva! 😊











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0