slutet på ännu en vecka...

Söndagen inleddes med den längsta sovmorgonen på länge. Elias slog på stort och sov enda till 09:00, vilket inte har hänt på evigheter! Jag var riktigt utvilad, men lite borta. Har Edwin sovit såhär länge också?! Men just ja, han var ju hos mormor och morfar. 

Morgonen här hemma var lugn. Elias tyckte att Edwin alltid kunde sova hos "Sann och Tole"! 🙊 

Till frukost blev det ägg och lite annat, sedan var jag tvungen att ta fram dammsugaren. Mattias tappade en glödlampa som gick i tusen bitar, och Elias skällde ut honom efter noter! Haha. Passade på att dammsuga hela lägenheten, det behövdes verkligen. 

Mitt på dagen åkte vi och handlade lite. Sedan åkte vi äntligen och träffade Edwin. Älskade, älskade barn. Han hade varit en ängel och sovit som aldrig förr. Klockan 18:30 hade han somnat för natten. Han vaknade en gång för mat, sedan hade han somnat om och sovit till 07:30! Liksom va? 13 timmar. Varför sover han inte så bra här hemma?! 😏

Vi stannade uppe på Norrvägen en bra tag. Vi fikade och lekte. Mamma tog fram mitt gamla lego och jag blev galet nostalgisk! Jösses vilka minnen... Elias tyckte det var superkul han också. Vid 15-tiden packade vi ihop och åkte hemåt. 

Edwin somnade när vi kom hem och Mattias började med maten. Idag blev det något så simpelt som makaroner och korv... Men vi försöker äta ur skåp/kyl/frys nu innan vi flyttar. Så i veckan blir det nog hejsan-svejsan-middagar! 

När jag hade diskat undan kom Peter och Ebbe hit en stund. Längesedan man träffade Ebbe! Barnen fikade lite och lekte med bilar, samtidigt som Bilar-filmen rullade på teven. Att bilar kan vara så kul, hihi. 

Eftermiddagen rullade på, och vips så kom Elias mamma och hämtade honom. Han hade bråttomt hem till dom idag, gogubben. Nästa gång han kommer till oss så har vi förhoppningsvis påbörjar flytten!

På tidiga kvällen tog jag en promenad med Carro. Skönt att få komma ut och rensa hjärnan lite! Edwin var vaken när jag kom hem och var himla gosig. Jag skyndade mig att hänga en tvätt innan Mattias skulle åka och fiska, sedan blev det vällingmys med lilleman. 

Han somnade 19:15, men har redan hunnit vakna tre gånger och varit ledsen... Varför sover han inge bra här hemma tro? Hoppas verkligen att natten blir någorlunda. Har en del jag vill orka göra imorgon, flytten närmar ju sig med stormsteg och vi har knappt börjat packa! 😱 

Nu är det soffmys som gäller. Vi har en hel del götta över sedan helgen! Dessutom kan jag passa på att se en Twilight-film igen när inte Mattias är hemma. Han tycker nämligen att det räcker att se dom en gång?!?! 😁









Kommentarer
Petra

Åååh! Scala! <3 Grannens barnbarn hemma i Njutånger hade det och som vi lekte med det! Så roligt! Måste jag köpa till lilo när hon blir äldre haha.

2014-05-06 @ 12:57:47
URL: http://petrahelena.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0