slut på en till vecka... 💫

Söndag, igen? Veckorna bara far och flyger utan att man riktigt hänger med... Snart är det för tusan sommar! 

Jag lyckades få (tjata till mig) en sovmorgon imorse. Jag tror inte det finns något annat som vi "bråkar" så mycket om som just sovmornar. Båda har dom bästa anledningarna, tycker var och en. Till slut får någon ge sig, och idag lyckades jag vinna! Hehehe... ✌️

Mattias klev upp med Edwin och hade i ren surhet startat en maskin tvätt, plockat bort disken och kokat kaffe medan jag sov vidare en stund. Bara för att visa att han minsann också kan sköta hemmet. Jag slängde väl ur mig nått om det, haha. När jag kom upp hade vi glömt våran morgonfight och allt var som vanligt. Det är tur vi inte är långsura. Och att vi har den där spärren så att vi inte slår ihjäl varandra! 🙊

Morgonen var lugn och skön. Kaffe och Edwinmys. Han åt som vanligt sin goda gröt. 

Förmiddagen rullade på i ett snabbt tempo. Mattias gick på kiosken, medan jag och lilleman myste här hemma. Han blev fort trött, så då passade jag på att hänga tvätten som Mattias hade slängt in. 

Tom kom hit en sväng han också, lilleman blev som vanligt glad. Så medan både Mattias och Tom var hemma passade jag på att diska undan i köket. Och förbereda en pajdeg till middagen. 

När det blev dags för Edwin att sova igen fick han en flaska ersättning, sedan hopp ner i vagnen! Han somnade på stört medan jag, Mattias och Tom gick en skön promenixrunda. Vi avslutade på Ica för att fylla upp kyl och frys. Mest kylen, vi försöker ju äta ur frysen innan flytten... 

Eftermiddagen spenderade jag i köket. Jag fick ett ryck och ville koka lite mat till Edwin! Det blev en puré på torsk, potatis, palsternacka och broccoli. Sedan i med lite matfett och dill/örtkryddor. Taadaa! Det blev ungefär 10 portioner att frysa in, perfekt. Sedan gjorde jag färdigt pajen till middagen. Det blev en paj med broccoli, rökt kalkonkött, ost och vitlök. Faktiskt riktig god. Vi äter typ aldrig paj, förstår egentligen inte varför? Det är ju så gott och så enkelt. Och går att göra på nästan vad som helst. Mer sånt... ☝️

När både Edwin och föräldrarna var mätta i magen passade jag på att diska. Mattias åkte till Tom och tittade på fotboll en stund, så lilleman fick titta på sina favoriter Babblarna medan jag stökade undan allt i köket. Det gick bra enda tills jag var klar. Då kom gnäll-Edwin fram...

Vips så vart det tidig kväll, och det knackade på dörren. En trött och mammig Elias! Han ville att mamma och lillasyster skulle stanna ett tag, så det gjorde dom. Edwins gnällhumör blev som bortblåst när Elias och Ida kom in och visade sig! Kul med glada barn, som verkar tycka om varandra allihopa ❥

Elias blev lite arg till slut, han ville minsann gå ut. Men klockan var ju rätt mycket... "Jag får ingen luft. Det är inte så varmt här inne. Jag fryser inne. Jag vill gå ut!" Hahaha, goda skäl tyckte han. Goding! 

Vi kom då på att vi kunde gå till nya lägenheten och visa honom det nya rummet. Bra idé tyckte han! Vi lämnade pappa och Edwin hemma, sen gick vi dit, bara jag och Elias. Oj vad han myste där! Han gick runt i varje rum och tittade med glittrande ögon medan han kommenterade. "Här har vi köket, här kan vi äta. Bra med två toaletter! Vad ska det vara för färg här inne? Vilka saker ska vi ha här? Här kommer jag vara. Här tycker jag om!" Det verkade som han gillade det han såg, med andra ord. Lillgubben! 

Innan vi gick hem plockade vi lite blommor som han ville ge pappa. Sedan in och kvällsfika! Mattias höll på att natta Edwin, så vi gjorde iordning lite fika innan storebror också skulle i säng. Tandborsting, ansiktstvätt, pyjamas och läsa saga! Jag han läsa 1,5 bok innan han snarkade gott. 

Vi vuxna har bosatt oss i soffan för resten av kvällen. Peter är här och vi kollar på hockey. Heja Sverige! 

Imorgon kickar vi igång en ny vecka, och jag rivstartar med en fastedag. Japp, jag tänkte prova 5:2-dieten. Jag vantrivs i min kropp nu och känner att det är dags att bli av med dom 10 (!) gravidkilona (och latkilon) som har hängt sig kvar. Ja hua vad dåligt jag mår i mig själv nu... Men orken och lusten har inte riktigt funnits där förens nu. Nu jäklar! 👊










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0