regnig med bra dag... ☔️

Onsdagen kunde inte börja bättre än med en lång sovmorgon till 09:00 bredvid min lilla skatt. Mattias och Elias åkte på jobb och dagis utan att vi märkte något! 🙊

Morgonen var sedan lugn och skön. Kaffe, frukost och gröt. Precis när vi var klara kom min mormor på besök. Roligt tyckte både mor och son! Vi gjorde oss redo på en gång för en liten promenad i regnet. Edwin var trött och somnade skönt inuti sin varma och regnskyddade vagn. Mys! 

Vi tog en tur till Röda Korset. Jag hittade världens skönaste jeans, en kofta, hängselbyxor till Edwin och en plåtburk som ska få bo i nya köket. Allt för 70 kronor. Men det ville prompt mormor betala! 😁

När vi kom in igen var det lunchdags. Jag åt gröt och Edwin fick en flaska ersättning. Mormor var som vanligt en ängel och tog hand om både disk och sopor! 🙏

Eftermiddagen kom fort och lilleman blev trött. Medan han sov passade jag på att göra ett litet ryck. Packa ner alla prydnadssaker i vardagsrummet, och lite från köket. Så nu känns det tomt här! Men samtidigt så skönt att det är igång. Nu har jag gjort det "värsta" - att börja nånstans. 

När storgrabbarna kom hem från jobb/dagis hade jag precis fått middagen klar, och matat Edwin som fick mumsig lasagne idag. God barnmatsburk tyckte han! Vi andra fick köttbullar och brunsås. Elias favorit. Men han var trött och trotsig. Han skulle minsann inte äta när vi hade blandat i ketchup! Efter lite om och men fick han i sig hyffsat ändå. 

Efter maten lämnade vi pappan hemma med disken. Jag och barnen åkte till min farmor och farfar! Där blev det altanhäng, fika, lek, pussel och mys. Skönt att komma bort ibland. Edwin myste med gammelfarmor/farfar nästan hela tiden, så jag och Elias kunde pussla i lugn och ro! När klockan närmade sig 19:30 var det dags att åka hem. Sovdags! ☝️

Edwin fick en flaska välling, och låg sedan i sin säng i en halvtimme innan han äntligen slocknade. Elias var supertrött men sprallig. Rädd att somna! 😜 Han pysslade lite med nya klistermärken som han fick idag, sedan blev det kvällsfika, tandborstning och hopp i säng. Han ville inte bada, så det får bli imorgon! 

När barnen låg i sängarna sina passade jag på att ta en promenad med Carro. Riktigt härligt kvällsväder! Det blev en skön runda med en massa skitprat. Perfekt sätt att avsluta dagen på... Motion, friskluft och tankeventilation! 👌

Nu är det kväller och snart dags att sova. Tvätten är hängd, men en dusch står på tur innan det blir hopp i säng. I eftermiddags påbörjade jag fastedag nr.2 denna vecka. Det blir alltså fasta tills imorgon vid middagstid. Då ska det bli gott med mat! 🙈












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0