och så kom fredagen... ✨

Fredag, regn och massor av fix... Här hemma gjorde vi morgon som vanligt runt 07-tiden. Ja, morgonen såg exakt lika ut som tidigare mornar denna vecka. Edwin ligger i våran säng och pratar (vi hämtar honom på natten) och Elias som vaknar i sitt rum och går direkr på toaletten. Helt självmant! Imorse ropade han och ville ha hjälp med torkning, duktiga killen! På bara ett par veckor har han gått och blivit helt blöjfri både natt och dag. Utan en enda olycka i sängen! 👏

Morgonen flöt på... Frukost, påklädning och mys. Efter att Edwin sovit sin första powernap kom min pappa hit med en grind till trappen som han gjort. Sjukt snygg! Känns skönt att ha den säkerheten i våran äckliga, fula och branta stentrapp. 

I samma veva kom även prästen hit och drack kaffe och pratade lite om morgondagen. Hon är så himla härlig! Så lugn, rolig och barnkär. Hon planerade med Elias att han ska bära doptavlan. Sedan gjorde hon klart för oss att om han har spring i benen imorgon - så låt han springa! Barn är barn. Sedan upplyste hon oss om att bebisar som inte får kladda mycket med mat när dom är små, får ett hämmat sexliv. Haha?! Så låt barnen kladda! 😂 

Vi planerade lite psalmer och sådär, sedan lugnade hon oss med att hon sköter allt och ser till att det blir en fin dag! Edwin verkade också gilla prästen, han bara flinade och sträckte armarna mot henne. Inte nå grin när han bar på honom heller, det har han annars börjat göra när vissa personen tar upp honom och han är på fel humör... Hoppas den dagen inte är imorgon! 🙊

När prästen hade åkt så kom lillemans barnvakt. Min mormor skulle passa Edwin medan jag, Mattias och Elias åkte till stan för dop- och storhandling. Jösses amalia vad med folk... Vi krigade oss fram både på parkeringen och i affären, men vi lyckades få med oss allting utan större problem. Det blev även korvlunch, sedan var det skönt att få åka hemåt igen. 

Resten av dagen rullade på... Vi åt pizza till middag, sedan fick vi besök av barnens farmor, faster och kusinerna från Dalarna. Full fart! Elias var överlycklig. Det var värre med Edwin, han ogillar verkligen när det blir för stojjigt runt honom! Då är det bara mamma som duger. Vi fikade och lekte, sedan vinkade vi hejdå till dom. Elias med tårar i ögonen... Han ville som vanligt följa med! 🙊

På sena eftermiddagen åkte jag och Edwin upp till mina föräldrar. Elias och Mattias var hemma och hade grabbmys. Min pappa passade Edwin en stund medan jag och mamma åkte till Mariagården för att duka inför morgondagen. Sån fin lokal... Skönt att få det gjort såhär dagen innan. Och skönt att allting finns att låna där! Vi dukade och förberedde så mycket vi kunde. Det saknas dock lite pynt och sådär, men annars blev det bra. 40 personer är det dukat för, och då bjöd vi ändå bara närmaste släkten och några gemensamma vänner. Undra hur många det annars hade blivit?! 🙈

När vi var klar åkte jag och hämtade Edwin, sedan hem! När jag klev innanför dörren här hemma märkte jag att jag glömt mobilen hos mamma och pappa. Elias följde med mig och hämtade den. Han passade samtidigt på att äta upp resterna av tacos som fanns där på Norrvägen. Gött serru!

Väl hem igen satt Edwin och plaskade i badbaljan med pappsen. Sedan på med pyjamasen, klippa naglar, välling och hopp i säng. Ren och fin inför morgondagen! Även storebror fick ta sig ett bad för att bli ren och fin. Han fick lite kvällsfika, sedan somnade även han gott.

Kvällen har gått åt till att checka läget med allt inför imorgon, ladda kameran, prova kläder, lägga fram viktiga saker och tvätta håret. Sjukt skönt att få krypa ner under täcket... Hoppas bara jag kan sova inatt, har lite fjärilar i magen! 😜

Men ändå längtar jag himla mycket, våran lilla Edwins stora dag...❥ Och hans morfars födelsedag. Tur att 48-åringen kunde tänka sig att flytta sitt kalas! 😉








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0