nu är allting färdigt... 👏

Söndag, morsdag och veckans sista dag. Här hemma började vi dagen där vi avslutade igår. Fixa och dona! Mattias har fixat med lampor och el lite här och där. Min kära pappa kom och satte upp hyllor m.m som var kvar. Det blev även en tur upp till norrvägen för att hämta lite möbler... Skrivbord till datorrummet, min brudkista och nya fina köksstolar som vi fått av min farmor och farfar.  Äntligen var allting på plats! 👌

Mitt på dagen kom även mormor, mamma och Edwin hit. Morsdagsfika! Mamma fick en fin vit trälåda med en vinflaska i och en ljuslykta. Till mig hade hon med sig en kaffekopp som mamma fick sitt första år som mamma. Den har gått i arv från farmors mamma! Himla fin... Så enligt traditionen ska jag ge den till min dotter (eller svärdotter om jag inte får något flickebarn) den dagen hon blir mamma. Edwin "hade plockat" fina syrener till mig! 🙊💞

Vi åt glass med jordgubbar, och jag fick pussas lite med min fina son. Sedan lämnades jag ensam i lägenheten. Det allra sista skulle göras innan allt var klart. Städning. 

Jag dammsög, torkade golven, dammade, diskade och var ner med massa grejer till förrådet. Pust vad skönt. Helt otroligt att vi är klar med precis allting! Självklart så fattas det lite möbler och sådär. Bland annat en grind till trappen, en sänggavel, gardiner till köket, ett draperi till tvätthörnan, diskmaskin (ska få mammas och pappas!) och lite småplock till alla rum. Men i det stora hela är vi klara! Äntligen kan vi pusta ut och börja bo in oss... 😊

När jag hade städar klart kom pappa och hämtade mig. Mattias åkte till Bobygda på förmiddagen, så någon middag hade jag ingen lust att fixa med. Turligt nog bjöd farmor och farfar på mat även idag! Guld värt. Men innan vi åkte dit så svängde vi förbi skolan för att rösta i EU-valet. Får tacka min mor som fått mig att inse hur viktigt det är att bidra med sin röst, för en bättre framtid. Röstar man inte, har man ingen rätt att klaga sen heller! Nu längtar jag efter resultatet. Och efter vårt Riksdagsval... Håller verkligen tummarna för ett maktbyte, och att Sverigedemokraterna får så lite röster som möjligt! 👊

Efter middagen hos farmor och farfar hämtade jag hem Edwin. Min älskade goa unge! Vad konstigt det har kännts utan honom i helgen... Men utan min mamma som barnvakt så hade vi inte fått klart allting. 

Klockan tickade på och det började bli sena eftermiddagen. Fick ett samtal av en förväntansfull Elias som ville komma hem och se sitt nya rum! 🙊 Så när Mattias kom hem från Bobygda åkte vi raka vägen och hämtade hem honom. Efterlängtade storebror! 

Han godkände sitt nya rum och resten av lägenheten! Han gick runt och inspekterade noga, hihi. 

Ganska snart efter att vi kommit hem fick Edwin hoppa i säng. Välling, sedan somnade han gott. I sitt rum. Vi får se hur det går? Har babyvakten bredvid sängen, så vi lär ju höra när han vaknar. Planerar att hämta honom till våran säng när han vaknar inatt. Elias somnade gott i sitt nya rum han också efter lite lek, kvällsfika, tandborstning och bok/film. Utan blöja! Storkillen har ju gått och blivit helt blöjfri på bara någon vecka. Hoppas det inte händer någon olycka, för hans skull. Vi har plastad frotté under lakanet så det är ju ingen fara om det skulle hända något, men för hans självförtroende håller vi tummarna! 

Nu är det sovdags även för oss vuxna. Har duschat, tvättat håret och kikar lite på tv. Imorgon kickar vi igång en ny vecka, båda barnen blir hemma med mig och myser! 

Tack till mina älskade pojkar som uppvaktade mig på min första "riktiga" morsdag. En fin blomma och lotter! Jag älskar er, och min egna fantastiska mamma!  💞













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0