första dagen avklarad... 👍

Måndag, ny vecka och fastedag för min del... Här gjorde vi morgon vid 07:15 då Elias kom och väckte oss. Han och jag gick upp medan dom andra två tröttisarna somnade om. Mattias tog en pappaledig dag!

Elias fick lite frukost, själv drack jag bara en stor kopp kaffe. Jag som annars ääälskar frukost... 🙈

När vi hade klätt på oss fick vi ett ryck och åkte till stan, bara jag och Elias. Såg imorse att han bara har två par mjukisbyxor i sin storlek. Dags att köpa nya! Som vanligt kollar jag alltid secondhand först, så även idag. Resursen öppnade redan klockan 08:00, så vi åkte dit. Bingo! Hittade ett par mjukisar, en t-shirt, en fin kofta, skor och ett par snygga jeansshorts till honom. Allt för 80 kronor, som hittat! 👌

När vi kom hem igen hade Mattias och Edwin vaknat. Då åt vi en lite rejälare frukost, iallafall grabbarna. Gröt till dom, och ett ägg till mig. Jag "får" bara äta 500 kalorier de dygnen jag fastar. Så det blir inte mycket mat på 24 timmar, haha.

Vid 11-tiden åkte vi till barnens farmor och farfar en sväng. Leka, fika och ta det lugnt bara. Vi stannade i två timmar ungefär, sedan somnade båda pojkarna i bilen på väg hem. Tröttisar! Jag hann även springa in på Säcken i Delsbo. Fynda tre par byxor till Elias för 50 kronor. Kanon. Nu har han så han klarar sig! 

Barnen fortsatte att sova i bilen medan jag sprang in och åt min lunch lite fort. Och ja, fort gick det. Två deciliter soppa! Men på något konstigt sätt blev jag mätt... Skyndade ut till bilen igen, sedan åkte vi upp till min mamma. 

Där blev vi hela eftermiddagen! Vi byggde lego, lekte, var ute, grabbarna åt lunch, fikade och hade det bra. Edwin var inne med mormor och morfar (som kom hem från jobbet) medan vi andra var i lekparken. En härlig eftermiddag! 

Vid 17:30 åkte vi hemåt igen. Dags att äta middag. Pojkarna åt körv och pärer medan jag åt en deciliter yoghurt och en bit hårdbröd. Mums... 😜

Edwin var supergnällig hela eftermiddagen typ. Men när han fick ta ett bad blev han glad. Plask plask! Att behöva kliva upp och torka sig var däremot inte populärt... Skogstokig! Lyckades efter lite om och men få på honom pyjamasen. Goseplutt. Precis då kom hans Gudmor Frida hit, och då blev det minsann glada miner! 

Mattias och Elias gick ut och åkte lite sparkcykel medan jag försökte natta lilleman. Han somnade när storgrabbarna kom in igen, strax innan 20-tiden. Elias hoppade ner i ett bad han med innan han också skulle nattas. 

Jag och Frida gick en sväng till lägenheten, min pappa kom med nycklarna. Åh, vad fint det blir! Nu har dom hunnit tapetsera överallt förutom i hallen. Det blir imorgon, plus att golvkillarna kommer dit. Sen är det klaaaaart. Bara en städfirma som ska komma dit och städa. Så himla lyxigt att slippa det, helt gratis! 😁 Tänk om det blir klart i helgen? Ah, kan knappt bärga mig... 

Nu är det kväller och barnen sover. Jag får alldeles strax börja äta vanligt igen. Man fastar två dagar i veckan, men aldrig dagarna efter varandra. Jag började igår vid 21-tiden, så snart har det gått 24 timmar, och jag har bara ätit 400 kalorier. Det har faktiskt gått över förväntan! Fast jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är hungrig nu... 😂

Det får bli yoghurt till kvällsfika, sedan funderar jag på att antingen diska eller ta en promenad? Tvätten är iallafall hängd, så det slipper jag fundera på. Vi får se vad det blir. Är rätt trött också... Kanske blir sängen direkt? Jag vill ju vara pigg imorgon när det äntligen blir en träff med mamma-bebis-gruppen! ❥














Kommentarer
Johanna

Vad fint ni kommer få det!
Vad är resursen för något? Nyfiken!
Duktig du är som fastar och grejar. Hade jag aldrig klarat. Hoppas du når dina mål!

2014-05-12 @ 21:41:47
URL: http://johanna--ostlund.bloggplatsen.se
Sara

Ja det blir nog bra, längtas! :)
Det är en secondhand/arbetsplats för funktionshindrade. Mycket fina kläder där! Det ligger precis där man svänger in mot Hiab. Värt att kika in!
Ja det hoppas jag med, tack! Har lång väg att gå, men det gäller att kämpa :)

2014-05-12 @ 21:45:02
Carro

Vad duktig du är som kör 5:2. Det gjorde jag med ett tag. Men min kropp pallade de inte. Blev alldeles svimfärdig och matt. Så jag gav upp. Dock gick jag ner i vikt men gav upp när kroppen sa ifrån :) man måste ju orka leva också :)
Hoppas din kropp klarar av de, för det verkar vara en sund diet :)

2014-05-12 @ 21:57:12
URL: http://carroskottar.blogg.se
Sara

Tack! 😘 Ja det verkar vara en sund diet faktiskt! Och billig dessutom ;) Ska verkligen kämpa på och se om den passar mig! Önskar dock att jag var lika duktig på att träna som du är! 🙈

2014-05-12 @ 23:56:55
Carro

Ja hoppas den funkar för dig 😊
Men följ med och träna nån dag då? 😃 vore ju jätteroligt!

2014-05-13 @ 07:23:26
URL: http://carroskottar.blogg.se
Sara

Ja det skulle jag gärna göra, men vart fasen hittar man tiden? Det är det som är så svårt... Men kanske i höst efter allt jobb! :D

2014-05-13 @ 09:30:27
Carro

Ja bara hojta när du är redo :D

2014-05-14 @ 20:03:56
URL: http://carroskottar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0