fina, härliga fredag... 💖

Fredag! Här hemma gjorde vi morgon när Elias och Mattias skulle till jobbet/dagis. Edwin var på superhumör, så jag hade inte hjärta att försöka få honom att somna om. Även om jag gärna hade velat slumra ett tag till... Lilleman vaknade oftare än vanligt inatt. Var det fullmåne tro? 🌝 Istället gick vi upp och myste i köket. Kaffe till morsan och gröt till ungen. Båda nöjda och glada! 

Sedan blev det mys framför Nyhetsmorgon, längesedan vi var uppe innan tuppen! Men det är ju rätt mysigt. Dessutom blev Edwin trött fort och sov hela 1,5 timme under sin första powernap! När hände det senast? Då blev det lite skön mama-time i soffan. En kopp te och Breaking dawn part 2, som jag kan se om och om igen... 

När lilleman vaknade var han riktigt gosig. Sedan satt han i babysittern och donade med lite leksaker medan jag gjorde ett litet ryck. Fram med dammsugaren! Jag har noll städlust, men detta var förmodligen sista gången jag dammsög denna lägenheten. Till veckan/helg är det flyttdags, sedan ska min älskade mormor städa ur här efter oss! 

Passade på att städa badrummet också. Känns skönt att det är rent här nu, det är ju faktiskt sista helgen som vi bor här. Så istället för att äcklas av allt damm kan vi nu njuta hela helgen! 

Mitt på dagen fick Edwin en flaska lunch, sedan klädde vi på oss och gick ut i finvädret! ☀️ En härlig promenix. Lilleman somnade och jag hann kila in på både Ica och Röda Korset. Hittade dock bara en snygg t-shirt till Elias. Sedan knatade vi hemåt. Edwin vaknade och min mage kurrade! 

Lunch till mamman, sedan soffmys. Strax därefter kom Mattias och Elias hem från dagis, tidigare än vanligt. Fredagslyx! 

Jag och ElliPelli tog då en promenad till Ica. Köpa lite gotta tills ikväll, fika på kiosken och posta brev. Bland annat Edwins förskole-ansökan... Hjälp, min lilla lilla bebis? 😱 Om han får plats så har vi önskat på förskolan (dagis som jag fortfarande säger...) som ligger alldeles där vi bor, med inskolning till nästa vår. Vi håller tummarna. Ansökningen skulle nämligen ha vart inne i Februari... Virrig mamma! 😖

När vi kom hem hade Edwin och Mattias precis vaknat från en liten powernap. Dags att tända grillen! 

Medan Mattias och Elias var ute och väntade på glöden så gav jag Edwin mat. En inte allt för nöjd kille fick prova en ny maträtt. Den första som inte gick hem! Majs, potatis och kalkon... Jag fick i honom det mesta iallafall, sedan fick han efterrätt. Mosad banan, päron och äpple. Det gick i utan protester, mums! När han var mätt gick vi också ut på uteplatsen. Riktigt hett där i eftermiddagssolen! 😎 Elias spelade fotboll och hade riktigt roligt. Sedan hände det! Han sprang in och sa att han måsta på toaletten. Jag sprang efter och hjälpte honom. Duktiga killen gjorde nummer 2! Han var så himla stolt efteråt. Så duktig att han kände efter och sa till, storkillen. Annars har han alltid smygit undan och gömt sig när han gjort det i blöjan. Men der märktes nu att han tyckte det var smidigare än ett blöjbyte, han växte flera meter. Nu är han ju blöjfri på riktigt! 👏

Maten var supergod. Men grillat är ju aldrig fel... Fläskfilé, klyftpotatis, majskolvar, sallad, tzatziki och bbq-sås! 👌

Efter middagen diskade jag undan. Elias var så trött att han höll på somna vid köksbordet, så han la sig i soffan och slocknade på tre sekunder. Gohjärtat... Edwin busade med pappa tills jag var klar. Han och jag åkte sedan till mina föräldrar och fikade. Och hoppade hoppgunga såklart. Det finns inget roligare tycker Edwin! 😃

Mattias och Elias åkte och fiskade medan vi var där. Dom packade med gofika och Elias nya fiskespö. Med Angry Birds-flöte. Coolt som bara den tycker Elli, hihi... 🙊

När klockan närmade sig 19-tiden åkte jag och Edwin hemåt igen. När det var 50 meter kvar så somnade lilleman. Men jag lyckades byta blöja, få på honom pyjamasen och få i honom en flaska välling innan jag la ner honom i sängen. Han sov sig igenom alla moment typ, goseplutten! Han var supertrött då han inte sovit sedan 14:30-tiden ungefär. 

Nu väntar jag på att storgrabbarna ska komma hem. Då blir det fredagsmys! ❥ Lite godis, soffhäng och en film. Alldeles perfekt. Sedan ser vi fram emot en lugn helg. Den sista lugna helgen på länge... Sedan är det flytt, dop och jobb som gäller de kommande fyra helgerna! 😅









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0