en väldigt slapp dag... 🙈

Måndag, ny vecka och ett steg närmare flytten! Och för en gångs skull var jag rätt pigg imorse när Edwin ville kliva upp vid 07-tiden. Jag totaldäckade i sängen strax före 22-tiden igår, så det blev rätt många timmars sömn! Borde lägga mig tidigt oftare... ☝️

Morgonen var lugn. Kaffe, gröt till lilleman och myskläderna på... Jag passade även på att börja flyttpacka i Elias rum. Det mesta är nu nerpackat och redo att flyttas iväg. Både längtar och våndas för den dagen! 

När Edwin tog sin första powernap gjorde jag mig redo för dagen. Åt två deciliter soppa och tog det sedan lugnt. Man blir fort trött när man fastar! 🙈

Mitt på dagen efter att Edwin fått lunch gick vi ut i det varma vädret. Solen visade sig då och då, så jag passade på att tanka lite energi... Tog en promenad upp till mamma. Lilleman sov i vagnen och vi andra tog det lugnt. Min mormor kom även dit en stund. Hon skulle åka och köpa blommor, så jag lämnade Edwin hos mamma och följde med henne. Mina påskliljor var inte i sitt finaste skick, så det var på tiden med något nytt! Egentligen hade jag inte tänkt orka bry mig för ens efter flytten, men mormor var snäll och köpte två små blommor. Tack! 🌸

När vi kom tillbaka till mamma var Edwin både trött och hungrig. En burkmat till honom, och ett ägg + te till mig. Sedan promenerade vi hemåt igen. Lilleman somnade på tre sekunder och sov sedan som en stock! I hela 1,5 timme sussade han ute i vagnen. Jag fick nästan tråkigt här hemma... 😁

Passade iallafall på att göra middag tills Mattias kom gem. Fisk, pärer, sås och grönsaker. Jobbigt att laga go-mat när man inte själv "får" äta, haha. Egentligen borde jag väl ha passat på att göra någe mer nytta, men jag bara gick och väntade på att Edwin skulle vakna. Förgäves... Ovant med dessa långsovningar! Han vaknade inte förens att pappa kom hem från jobbet. 

Mattias åt och jag diskade sedan. Han hade med sig nycklarna till nya lägenheten hem, så när jag hade diskat klart gick jag dit och kollade läget. Vad fint det blir! Nu är det bara golvet i köket som ska läggas klart innan städfirman ska dit. 😃

Kvällen kom fort... Mattias åkte och fiskade med Peter. Jag och Edwin mötte upp Carro och kikade på lägenheten igen. Får inte nog, haha. Sedan myste vi bara hemma, jag och lilleman. Pyjamas och vällingmys i soffan. Sedan var det en trött kille som slocknade vid 19:30 ungefär. Så nu är det mama-time! Ser fram emot att få äta en rejäl (men nyttig) kvällsfika nu efter 24 timmars fasta! 😁











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0