en regnig grå fredag... ☔️

Denna regniga fredag startade vid 8-tiden. Edwin sov bra inatt, trots att han somnade rätt tidigt. Han vaknade till vid 03-tiden, men då fick han bara nappen och somnade om igen. Vid 05-tiden vaknade han och var hungrig, det var alltså då första gången han åt sedan läggdags. Bravo! 👏 Drömmen är ju att han så småningom ska sluta äta på nätterna. Det kommer nog! 

Morgonen var lugn... Frukost och påklädning, lilleman fick som vanligt sin gröt. Sedan var vi redo för dagen!

Carro kom hit vid 10-tiden, vi skulle nämligen åka till stan en sväng. Jag fick en liten check på H&M från mamma som måsta utnyttjas innan helgen. Och jag lyckades fynda en så fin svart klänning till mig själv, och ett par badbyxor till Edwin. Allt för 25 kronor tack vare checken och halva reapriset. Underbart! Sedan gick vi bara runt och kikade lite... Carro kom med idéen att luncha på Donken, hon ville promt bjuda. Så vi köpte med oss lite flötmat och åkte hem till oss, tack för det stumpan!  

Eftermiddagen kom krypandes och lilleman blev trött. Mat och powernap! Själv passade jag på att dona med lite ren tvätt. Mattias kom hem tidigt från jobbet, och Edwin vaknade lagom tills dess. Glad kille! Vi åkte en sväng upp till min mamma också. Kaffe och hoppgunga! 

Vid 16-tiden åkte vi hemåt igen. Edwin var supertrött och somnade på stört. Mattias åkte och handlade, själv tog jag det lugnt i soffan ett tag. Ladda batterierna! 

Lilleman var tydligen jättetrött, för han sov i en hel timme! Då kunde vi vuxna äta middag i lugn och ro. Det blev tacos idag! Mmm... Efter maten diskade jag undan, och en nyvaken Edwin myste med pappa. Fast han var rätt gnällig, hård i magen! Stackarn. Men efter lite plommonpuré kom det ett litet lass, tänk vad lite bajs kan göra en glad nu förtiden! 🙊

Resten av eftermiddagen var lugn... Jag gick igenom Elias kläder, rensade ur lite och gjorde en sommarkoll. Tror han har så att han klarar sig i shorts-väg nu faktiskt. Kanske ett par jeansshorts bara? Och någon till t-shirt. Edwin behöver också bara någon till kortärmad body och lite mjuka shorts. Sen så, är vi redo för sommaren! 😎

Nu börjar det bli kväller och dags för fredagsmys! Mattias håller på att lägga Edwin och jag har tänt ljus. Så mysigt när det är ruggigt och regningt ute... 👌 Det blir nog en film och lite popcorn här ikväll. Känner mig riktigt slö och myssugen bara. Lugna puckar med andra ord! ☺️









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0